شناسهٔ خبر: 162828 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۸ میلیون خودرو در جاده‌های لرستان

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: در طرح نوروزی آمار تردد خودروها در جاده‌های ارتباطی استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری، ۸ میلیون و هزار و ۱۲۸ دستگاه به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی به تعداد تردد وسایل‌نقلیه در طرح نوروزی از محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و اظهار کرد: متوسط تردد بین استانی در جاده‌های استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی (از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳) تردد ۸ میلیون و هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه به‌وسیله ۶۸ دوربین تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی اضافه‌کرد: این تعداد تردد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته با ۸ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۲۶ تردد، ۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان لرستان با بیان اینکه در روز طبیعت تردد ۴۴۵ هزار و ۱۸۵ خودرو در جاده‌های استان ثبت شده‌است، افزود: ۴۹ هزار و ۲۹۶ تردد در محورهای ورودی استان و ۵۴ هزار و ۳۸۰ تردد در محورهای خروجی استان ثبت شده‌است. 

شیروانی تصریح‌کرد: محورهای بیشترین تردد وسایل‌نقلیه در هجدهمین روز طرح نوروزی به‌ترتیب مربوط به محور پلدختر _خرم آباد (چم انجیر) با ۲۹ هزار و ۷۰۹ و محور سه راهی چالانچولان_خرم آباد ۲۴ هزار و ۵۷۵ تردد است.