شناسهٔ خبر: 163258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی مسافران نوروزی گلستان به حدود ۱۳۲ هزار نفر رسید

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: از ۲۴ اسفند گذشته تا پانزدهمین روز از نوروز امسال، ۱۳۱ هزار و ۷۷۷ مسافر در بخش جاده ای استان جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی با اشاره به جابه‌جایی حدود ۱۳۲ هزار مسافر در نوروز امسال، اظهار کرد: حمل و نقل این تعداد مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی با ۱۶ هزار و ۳۱۸ سفر (اتوبوس، مینی بوس و سواری) انجام شده است.

مصدقی افزود: ۳۴ هزار و ۴۰۰ مسافر با اتوبوس، بیش از ۶۶ هزار مسافر با مینی بوس و حدود ۳۱ هزار مسافر با سواری به سفرهای درون و برون استانی در ایام نوروز امسال پرداختند.

وی با اشاره به پایان سفرهای نوروزی تصریح‌کرد: بخش حمل‌ونقل عمومی استان با استفاده از ظرفیت حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس، ۶۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۸۰۰ دستگاه سواری کرایه با رانندگی ۲ هزار و ۷۰۰ راننده در این ایام برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران پای کار بوده‌اند.

به گفته مصدقی، سفرهای نوروزی هم‌استانی‌ها در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال گذشته با کاهش ۹ درصدی همراه بوده که علت آن را می‌توان تقارن ماه مبارک رمضان با سفرهای نوروزی بیان کرد.