شناسهٔ خبر: 163401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۴۲ درصدی تصادفات طی ایام نوروز ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان 

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری تعداد ۱۸۰ فقره تصادف در سطح محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده که حاکی از کاهش ۴۲درصدی نسبت به سال گذشته است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد گفت: با تلاش شبانه روزی  همه دستگاه های عضو کمیسیون ایمنی  و همکاری و هماهنگی هایی که قبل از اجرای طرح نوروزی برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی  انجام شد ، طی این ایام تعداد ۱۸۰ فقره  تصادف جاده ای در محورهای مواصلاتی گزارش شده است که نسبت به نوروز گذشته شاهد کاهش ۴۲ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وسعت استان و پراکندگی شهرها، و اهمیت استراحت رانندگان پس از چند ساعت رانندگی در طول مسیر، بهترین محل توقف و استراحت، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی می باشد که با بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع به ویژه در ایام نوروز این مجتمع‌ها سفر ایمن و نشاط‌بخشی را به ارمغان آورده و قدمی موثر در جهت کاهش تصادفات طی این ایام بوده است.

کرد در پایان نیز از رانندگان و همراهان آنان ها هم که با رعایت قوانین، مقررات رانندگی و احتیاط هنگام رانندگی، نقش مؤثری در زمینه کاهش تصادفات جاده ای در این ایام داشتند قدردانی کرد.