شناسهٔ خبر: 163424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

فعالیت ۱۲۲ ایستگاه هواشناسی آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳

عبدلی هواشناسی مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: هواشناسی در ایام تعطیلات در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان با فعالیت ۱۲۲ ایستگاه هواشناسی در حال ارائه خدمات به هم استانی‌ها و مسافران بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب عبدلی مدیر کل هواشناسی استان، وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تأمین اهداف ملی و بین‌المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم است و فعالیت‌های اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در راستای اهداف سازمان مرکزی بوده و تلاش می‌کند با تولید و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های هواشناسی از ایستگاه‌های سینوپتیک، اقلیم‌شناسی، جو بالا، باران‌سنجی و خودکار سطح استان و ثبت این داده‌ها در بانک اطلاعاتی همچنین تبادل اطلاعات متقابل با استان‌های مجاور، پیش‌بینی‌ها و اخطاریه‌های جوی را به‌موقع تهیه و به نهادهای ذی‌نفع ارسال کند.

عبدلی با بیان اینکه این اداره کل دارای ۱۲۲ ایستگاه هواشناسی اقماری در تبریز و شهرستان‌های استان است، اظهار کرد: از ایستگاه‌ها ۶۱ ایستگاه به‌صورت خودکار و ۶۱ ایستگاه دیگر به‌صورت سنتی فعالیت می‌کنند.

وی همچنین گفت: این ایستگاه‌ها شامل ۲ ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی خودکار، ۵ ایستگاه سینوپتیک اصلی خودکار، ۱۱ ایستگاه سینوپتیک تکمیلی ، ۱۲ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۳ ایستگاه هواشناسی جاده‌ای، یک ایستگاه جو بالا، یک ایستگاه رادار، یک ایستگاه گرد و غبار، یک ایستگاه هواشناسی و ۸۵ ایستگاه باران سنجی هستند.

عبدلی افزود: در ایام تعطیلات نوروز ۵ هشدار زرد و ۳ هشدار نارنجی و همچنین ۲۵ مورد پیش بینی ۱۰ روزه ویژه ایام نوروز برای تمامی شهرستان‌های استان صادر شد.

وی ادامه‌داد: در این ایام وضعیت جوی استان از طریق تلفن گویای ۱۳۴(هواگو) با ۱۱۲۷۷ مورد تماس ارائه شد.