شناسهٔ خبر: 165414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد اعلام کرد:

تسطیح و پاکسازی ۷۵ کیلومتر از حریم راه شهرستان پارس آباد

احداث راه روستایی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت: ۷۷ کیلومتر از حریم راه شهرستان پارس آباد در یک ماه گذشته تسطیح و پاکسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین مرادی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد در بازدید از راههای روستایی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۲ کیلومتر از راههای روستایی و مرزی این شهرستان تسطیح و موج گیری شده گفت: بیش از ۲ کیلومتر از راههای روستایی شن ریزی و اصلاح افتادگی شانه تسطیح شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده راهداران ۳۶۰ متر مربع از راههای اصلی،فرعی  و روستایی شهرستان پارس آباد را لکه گیری کرده اند تصریح کرد: در یک ماهه گذشته هزار متر مربع از محورهای مواصلاتی این شهرستان توسط راهداران روکش آسفالت شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد نگهداری هزار و۹۰۰ متر طول سیستم روشنایی را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: ۱۸۵ مورد از پل‌ها و نقاط پربرخورد با دپو مصالح آشکارسازی شده است.

مرادی حفاظت و صیانت از حریم راهها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور ۱۸۵ مورد گشت راهداری در حریم تا کنون از  ۳ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده،۳مورد دکه های غیرمجاز جمع آوری و ۷۵ کیلومتر از حریم راه این شهرستان آزادسازی شده است.

وی رنگ آمیزی ۴۵ عدد از پایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب ۶۵ عدد علائم ایمنی، ۱۴ متر مکعب ریزش برداری، رنگ آمیزی ۱۸ عدد از سرعت کاه‌ها، شستشوی ۴۲۰ عدد تابلو و علائم  راههای اصلی، شستشوی ۱۲ مورد حفاظ‌ها و نرده پلها و برچیدن تابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده و معیوب را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد در ۱ ماهه گذشته از جابجایی ۷ هزار تن کالا توسط ۱۲ شرکت حمل و نقل کالا در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد:در مدت یاد شده ۷۸۲ برگ بارنامه نیز در این شهرستان صادر شده است.

مرادی در این مدت به جابه‌جایی حدود ۹ هزار و۸۰۰ نفر مسافر در شهرستان پارس آباد اشاره کرد و افزود:این تعداد مسافر در قالب هزار و۵۰۰ سفر توسط ۲۲ دستگاه اتوبوس و ۵۶ دستگاه سواری انجام شده است.