شناسهٔ خبر: 165419 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد؛

۱۳ تصمیم مهم برای استان آذربایجان شرقی در سفر وزیر راه و شهرسازی

موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان، ۱۳ تصمیم مهم و اساسی اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: مجموعه راه و شهرسازی استان در جمعه گذشته، یک روز پرکار با حضور وزیر راه و شهرسازی سپری کرد.

وی افزود: حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در استان فرصت مغتنمی بود تا چندین گام مهم و اساسی برای توسعه موارد مرتبط با حوزه راه و شهرسازی برداشته شود و به شکرانه الهی و توجه ویژه مقام عالی وزارت، ۱۳ تصمیم مهم اتخاذ شد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه آزادراه ارومیه – تبریز گفت: اولین مقصد از سفر وزیر محترم، این پروژه بود که طی بازدید از آن و بررسی روند پیشرفت اجرائی پروژه ۳ تصمیم مهم اتخاذ شد.

موسوی گفت:  طی تصمیم وزیر راه و شهرسازی مقرر شد ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تسریع در روند اجرایی پروژه آزادراه تبریز – ارومیه  تخصیص و اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل ماده ۵۶ پیگیری شود و نیز مقرر شد ۴ هزار تن قیر به این پروژه اختصاص و به تناسب نیاز تداوم یابد.

موسوی عنوان کرد: اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه کنارگذر ایلخچی جهت افتتاح فاز اول تا پایان تیرماه و اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به آزادراه مراغه – هشترود جهت افتتاح ۲۹ کیلومتر از پروژه دو تصمیم اساسی و مهم مقام عالی وزارت در این سفر یک روزه بود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با تاکید بر اهمیت پروژه آزادراه تبریز – مرند تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در این سفر دستور داد تا تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی از محل ماده ۵۶ جهت تسریع در روند این پروژه در اسرع وقت پیگیری شود.

موسوی یادآورد شد: ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی در شهر جدید سهند، آغاز عملیات اجرایی سالن شماره ۲ فرودگاه تبریز، اعمال تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز – سهند به ساکنین این شهر، ساخت و تحویل ۸ باب مدرسه تا پایان سال ۱۴۰۳ در شهر جدید سهند، احداث یک باب ایستگاه پلیس راه در استان، اضافه شدن یک رام قطار مسافری در مسیر تبریز – مراغه – تهران و استفاده در مسیر خاوران – تهران بصورت برگشتی از دستوراتی بود که وزیر راه و شهرسازی در این سفر صادر نمود.

وی به یکی دیگر از دستاوردهای مهم این سفر اشاره کرد و گفت: اصلاح وضعیت آزاد راه تبریز – زنجان یکی از دغدغه های مهم شهروندان بود که با بررسی وضعیت آن، مقرر شد یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز جهت بهسازی و آسفالت این آزادراه تخصیص داده شود.

همچنین در جریان این سفر مقرر شد جهت حذف ۱۰ نقطه حادثه خیز جاده های استان آذربایجان شرقی، اعتبار ویژه تعلق گیرد.