شناسهٔ خبر: 165591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فضای کار برای معماران تجربی در خراسان رضوی مهیا است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت: فضای کار برای معماران تجربی در خراسان رضوی مهیا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، اعضای هیئت مدیره انجمن معماران تجربی عصر سه شنبه در دیدار با وحید داعی مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از اعلام آمادگی کامل در جهت تحقق طرح نهضت ملی مسکن خبر دادند.

داعی در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات اعضای انجمن معماران که با تمام سختی‌ها همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، قول همکاری جهت به وجود آمدن انگیزه برای حفظ معماران تجربی داد و قرار شد مشکلات معماران تجربی که در جلسه به‌صورت کامل گزارش آن داده شد، بررسی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اقدامات مهندسان، کاردانان و معماران تجربی را در کنار هم معنادار ارزیابی و با تشریح و تببین مردمی سازی در بحث نهضت ملی مسکن از رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل خواست بسته‌ای در قالب دستورالعمل در جهت معرفی افراد واجد شرایط فنی تهیه و در اختیار مردم قرار دهند و در این راستا وظیفه اداره کل راه و شهرسازی را تسهیل گری اعلام و از اجرای این طرح به‌صورت آزمایشی در شهر تربت جام خبر داد.

در این دیدار اعضای حاضر گزارشی را از وضعیت عملکرد این انجمن و مشکلات سد راه معماران تجربی ارائه کردند.

از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه آمادگی اعضای انجمن در طرح‌های کلان کشور به ویژه طرح نهضت ملی مسکن، کمک به تأمین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن، نادیده گرفتن توان بالقوه معماران تجربی و اجرایی نشدن برخی دستورالعمل و... و. می‌توان نام برد.

گفتنی است در استان خراسان رضوی ۴۵۰۰ معمار تجربی فعال هستند.