شناسهٔ خبر: 165649 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز معلم

1 مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز گرامیداشت مقام معلم پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، سید احمد موسوی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم، پیام تبریک به شرح ذیل صادر شد.  

بسم الله الرحمن الرحیم

منْ وقر عالماً فقدْ وقر ربّه

هرکس دانشمندی را گرامی بدارد، بی‌گمان پروردگارش را گرامی داشته است. امام علی (ع)

دوازدهم اردیبهشت ماه مصادف است با گرامیداشت یاد استاد علم و اخلاق، شهید دکتر مرتضی مطهری، یگانه معلم اخلاق و شهامت که روز " معلم " نامیده شده و فرصت مغتنمی است تا قدر و ارزش تلاش صادقانه و عالمانه معلمین عزیز که سال های سال در عرصه تعلیم و تربین این میهن عزیز تلاش می ورزند، گرامی داشته شود.

در این روزها که کشور عزیزمان ایران با هجمه‌های سیاسی و فرهنگی مواجه است، رسالت استادان و معلمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. تلاش برای ایجاد روحیه خودباوری، اهتمام به ارتقاء کیفیت آموزش و ایفای نقش معلمی، تلاش مضاعف در تعلیم و پرورش روحیه جهادی و دغدغه مندی نسبت به آینده کشور عزیرمان از جمله وظایف اصلی استادان و معلمان محسوب می گردد.

اینجانب به نمایندگی از مجموعه راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، ضمن اعلام همبستگی و همدردی با مردم مظلوم فلسطین و همچنین قدردانی از خیزش به حق و مطالبه گرانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم اساتید را محکوم می نمایم.

در پایان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مرد علم و ادب، استاد شهید مرتضی مطهری و یاد و خاطره معلمین شهید در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... این روز را به همه معلمان عاشق، زحمتکش و خستگی ناپذیر تبریک عرض نموده و امیدوارم در پناه خداوند متعال، در تعلیم و تربیت فرزندان عزیز و آینده سازان میهن اسلامی مان همواره کوشا، موفق و سربلند باشند.