شناسهٔ خبر: 165858 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: شدت بارش های فردا در حد هشدار نارنجی است.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوایی روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه اظهار کرد: امروز در برخی از مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شرق سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و سایر مناطق از جوی آرام برخوردار هستند.

وی افزود: فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود و در نیمه غربی کشور شاهد رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط بارش تگرگ خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌های فردا در حد هشدار نارنجی است و برای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، کردستان، کرمانشاه و شمال قزوین، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود. بنابر این هموطنان تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی با بیان اینکه بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: امروز در شمال غرب و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که احتمال ریزش تگرگ و یا خیزش گرد و خاک نیز وجود دارد.

وی افزود: امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی پایتخت نیز گفت: تهران امروز با وزش باد شدید مواجه است و برای روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش باران و رعدوبرق پیش‌بینی شده است. همچنین بیشینه دمای امروز به ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد.