شناسهٔ خبر: 165877 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل در بندر خرمشهر عملیاتی شد

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه‌اندازی و عملیاتی شدن سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل‌ونقل در این بندر خبر داد و گفت: بهینه‌سازی فرایندها جهت تحقق اهداف سازمانی و افزایش رضایت‌مندی هم‌وطنان، از اولویت‌های راه‌اندازی سامانه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در تشریح فعالیت سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل‌ونقل، اظهار کرد: این سامانه به منظور کنترل بهینه تردد ناوگان حمل‌ونقل در محوطه‌های بندری طراحی شده که نتیجه پیاده‌سازی آن، جلوگیری از ورود ناوگان حمل غیر مجاز به بندر، کاهش ترافیک در مبادی ورودی و خروجی و همچنین محوطه‌های بندری است.

علی عسکری افزود: تخصیص بهینه درخواست‌های ورود ناوگان حمل‌ونقل، علاوه بر افزایش رضایت‌مندی مشتریان و ذی‌نفعان بندر، منجر به کاهش خواب ناوگان در محوطه‌های بندری و در نتیجه تسریع در فرایند تخلیه و بارگیری کالا می‌شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به پوشش دهی کامل فرآیند ورود انواع ناوگان حمل (صادرات، واردات، ترانزیت، ناوگان شهری، ناوگان چند ترددی، سوخت رسانی، آب رسانی، تجهیزات و...) در این سامانه برای ورود به محوطه‌های بندری، کلیه ترددها در زمان پیش‌بینی شده به بندر ورود می‌کنند و بر همین اساس بهینه سازی فرایندها جهت تحقق اهداف سازمانی و افزایش رضایت مندی هم‌وطنان، از اولویت‌های راه اندازی سامانه بوده است.

عسکری افزود: این سامانه با تعریف ظرفیت‌های پذیرش ناوگان در محوطه‌های بندری در زمان تعریف شده، نمایش داشبوردهای ترافیکی، پایش وضعیت ترافیکی بندر به صورت سیستمی، نقش مهمی را در کنترل ترافیک بندر و کاهش سوانح ترافیکی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، امکان گزارشگیری و ثبت کلیه ترددها و در نتیجه شفافیت اطلاعات، در راستای هوشمندسازی بنادر و تحقق اهداف دولت الکترونیک فراهم شده است.