شناسهٔ خبر: 165894 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بیستمین پرواز فرودگاه سقز انجام می‌شود

فرودگاه سنندج مدیر فرودگاه سنندج با بیان اینکه ۱۳ اردیبهشت بیستمین پرواز فرودگاه سقز انجام می‌شود، گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۲۶۰ مسافر در روزهای پنجشنبه از فرودگاه سقز اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی فرودگاه سنندج،  سید علی اکبر کمالان اظهار کرد: از بدو بهره‌برداری از فرودگاه سقز که توسط رزئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی انجام شد، تاکنون تمامی پروازهای این فرودگاه به جز چهار پرواز که به‌دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده بود، انجام شده است.

وی تصریح کرد: پرواز فرودگاه سقز به مقصد تهران بوده و توسط هواپیمای ایران‌ایر انجام می‌شود. این در حالی است که با بهره‌برداری از این فرودگاه بدون شک شاهد توسعه شهرستان خواهیم بود.

مدیر فرودگاه سنندج با اشاره به چالش‌های موجود در فرودگاه سقز گفت: این فرودگاه در حال حاضر از نبود ساختار و کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد و برای برقراری پرواز در روزهای پنجشنبه ناچار به اعزام تعدادی نیرو از فرودگاه سنندج به سقز هستیم.

کمالان گفت: برای فرودگاه سقز نیازمند جذب حداقل ۱۶ نیرو شامل دو گروه شش نفره ایمنی‌زمینی، دو نیروی مراقبت پرواز و دو نیروی الکترونیک هستیم.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پروازهای فرودگاه سنندج گفت: هفته‌ای دو پرواز در روزهای شنبه و پنجشنبه توسط شرکت‌های هواپیمایی آسمان و قشم‌ایر به مقصد تهران انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه سنندج با بیان اینکه استاندار کردستان پیگیر افزایش پروازهای فرودگاه سنندج است، گفت: جلسات پیگیری افزایش پروازهای فرودگاه سنندج به‌صورت هفتگی توسط استاندار برگزار می‌شود و باتوجه به رایزنی‌های انجام شده امیدواریم در آینده نزدیک اخبار خوبی را درخصوص رونق پروازهای فرودگاه سنندج، به اطلاع مردم برسانیم.

کمالان گفت: فرودگاه سنندج آمادگی میزبانی از پروازهای فوکر ۱۰۰، آر جِی و ام‌برائر را دارد و به لحاظ زیرساختی مشکلی برای افزایش پروازهای جدید در مقاصد مختلف ندارد.

وی در پایان درخصوص راه‌اندازی شرکت هواپیمایی جدید در استان کردستان، گفت: مسئولان سیاسی استان با جدیت پیگیر این موضوع هستند و تحقق این موضوع یکی مهم ترین اهداف استانداری کردستان است.