شناسهٔ خبر: 165981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هشترود عنوان کرد؛

اجرای طرح چهارگانه آموزشی ایمنی تردد برای دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها

آموزش رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود از اجرای طرح چهارگانه آموزشی ایمنی تردد برای دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، عابرین پیاده، موتورسیکلت سواران و رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی وحید آخوند زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود از اجرای طرح آموزش مبانی ایمنی عبور و مرور از جاده به دانش‌آموزان مدارس در حاشیه راه‌ها خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش‌آموزان اجرا شد.

وی همچنین اضافه کرد: در این طرح مبانی تردد و عبور ایمن به عابرین پیاده، راکبین موتور سیکلت و رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی آموزش داده شد.

آخوندزاده اعلام کرد: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند. بنابراین ارتقای ایمنی تردد آن‌ها و فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهم‌ترین اهداف ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

وی هدف از اقدامات آموزشی را حساس کردن جامعه و آشنایی هر چه بیشتر مردم با مباحث ترافیکی و رانندگی به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن عنوان کرد.

آخوندزاده یاد آور شد: علاوه بر آموزش‌های لازم به دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها ایمن سازی فیزیکی در محدوده این مدارس با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده و نصب سرعت گیر به منظور آرام سازی ترافیک، ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان فراهم خواهد شد.

در این طرح که با هماهنگی‌های به عمل آمده با نهادهای ذیربط و دهیاری‌های روستاهای واقع در حاشیه راه‌های اصلی و فرعی بخش مرکزی و نظرکهریزی شهرستان هشترود (سلوک، آلاقیه و آتش بیگ) در بین گروهای هدف توسط پیمانکار طرح بصورت برنامه‌های آموزشی تصویری و تئاتر نمایشی اجرا گردید به تعداد ۵۰۰ دانش آموز، ۲۵۰ راکب موتور سیکلت و ۵۰ راننده وانت بار و ادوات کشاورزی آموزش‌های لازم داده شد.

این برنامه آموزشی از مجرای اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با نظارت اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان هشترود در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت سال جاری و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان هشترود و نظرکهریزی برگزار شد.

در قالب اجرای این طرح اقلام کمک آموزشی از جمله دفتر و لوازم التحریر و کتابچه‌های آموزشی در بین دانش آموزان توزیع و در کنار آن با بهره‌مندی از شیوه‌هایی همچون نمایش کودک و با بهره‌مندی از ابزارهای کودک‌پسند مفاهیم مربوطه آموزش داده شد. همچنین در جهت ترویج فرهنگ ایمنی و ترافیک و همچنین برای راکبان موتور سیکلت که مدارک کامل رانندگی (گواهینامه، بیمه نامه و کارت موتور) داشتند، به رسم یادبود یک عدد کلاه ایمنی رایگان از طرف اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان هشترود اهدا شد.