شناسهٔ خبر: 166074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش شبانه روزی راهداران انجام می شود؛

ترمیم جاده‌ها و پل‌های آسیب دیده از سیل خراسان جنوبی

سیلاب خراسان جنوبی (2).jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از ترمیم محورها و ابنیه فنی خسارت دیده از سیل اخیر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، محمد فدوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: در پی سیل چند روز گذشته ۴۲۹۶ کیلومتر راه و ۱۱۵۱ ابنیه فنی آسیب دیده است.

وی افزود: ۱۶۵ راهدار تلاشگر به صورت شبانه روزی به همراه ۱۴۵ ماشین آلات راهداری در محورهای آسیب دیده از سیل مشغول فعالیت هستند.

وی افزود راه های ارتباطی بیش از ۴۰۰ روستا در شهرستانهای بیرجند، خوسف، قاین، زیرکوه، نهبندان، سربیشه، طبس، دیهوک و درمیان، طی سامانه بارشی اخیر بر اثر سیلاب آسیب دیدند و منجر به انسداد قسمتی از راههای روستایی و تعدادی محور فرعی شد.

فدوی با اشاره به اینکه با تلاش عوامل راهداری بخش عمده ای از محورهای آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شد یادآور شد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی آبنماها، پل ها، تخلیه قنوها و ریزش برداری محورهای خاکی و کوهستانی و ترمیم آب بردگی شانه خاکی راهها با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راههای مذکور هستند.