شناسهٔ خبر: 166107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده فرصتی برای توسعه پایدار شهری

موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در جلسه بررسی و پیگیری طرح‌های بازآفرینی شهری استان گفت: بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده فرصت بسیار مهم و مناسبی برای توسعه پایدار شهری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی با حضور سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان، بابک نجفیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی و سایر مدیران و کارشناسان این حوزه و با هدف بررسی و پیگیری وضعیت اجرایی طرح های مرتبط با بازآفرینی شهری برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه گفت: بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد.

موسوی خاطرنشان کرد: متاسفانه استان آذربایجان شرقی دارای مساحت زیادی از بافت فرسوده است و باید کلیه دستگاه های مرتبط اعم از شهرداری ها و مجموعه راه و شهرسازی تلاش نمایند تا نوسازی و اصلاح وضعیت این بافت های ناکارآمد به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به بسته های تشویقی نوسازی بافت فرسوده گفت: خوشبختانه در دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تلاش های مهمی جهت کاهش بافت های ناکارآمد و بازآفرینی شهری صورت گرفته است و ابلاغ بسته های تشویقی 19 بندی جهت نوسازی بافت فرسوده یکی از مهمترین این اقدامات است.

موسوی در تشریح این سیاست های تشویقی اظهار کرد: مصوبات ابلاغی دارای ویژگی های انعطاف پذیری نسبت به شرایط ویژه ی هر شهر، رویکرد نوسازی محله ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمند سازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف پذیری در ضوابط استقرار کاربری ها و با رویکرد در هم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.

بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده فرصتی برای توسعه پایدار شهری