شناسهٔ خبر: 100677 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

تسهیل دسترسی ریلی ایران به چین از مسیر قرقیزستان / پیش فروش بلیت قطارهای مسافری، برای آذرماه / اختصاص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل جاده ای و ریلی زنجان

قطار مسافری از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به تسهیل دسترسی ریلی ایران به چین از مسیر قرقیزستان و بررسی ظرفیت‌های ترانزیتی در نشست کارگروه ملی دیپلماسی حمل‌ونقل اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

قرقیزستان می‌تواند کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای باشد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امکان توسعه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی بین ایران و قرقیزستان گفت: قرقیزستان می‌تواند کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای باشد.

تسهیل دسترسی ریلی ایران به چین از مسیر قرقیزستان 

وزیر راه و شهرسازی گفت: همکاری ریلی ایران و قرقیزستان موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند امکان دسترسی راحت‌تر ایران به کشور چین را نیز فراهم کند.

بررسی ظرفیت‌های ترانزیتی در نشست کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل 

در پنجمین نشست کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت ضرورت برقراری خطوط مستقیم کشتیرانی بین المللی به چابهار، تسریع در تکمیل پروژه ریلی چابهار به زاهدان، تسهیل حضور سرمایه گذاران خارجی در چابهار و ادامه همکاری با اپراتور هندی مورد تبادل نظر و تاکید «کارگروه ملی» قرار گرفت.

راه سخت اروپا برای جایگزینی هواپیما با قطار 

اروپا قصد دارد قطار را در فواصل کوتاه جایگزین سفرهای هوایی کند، اما به نظر می‌رسد این هدف با چالش‌های فراوانی روبرو است.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری، برای آذرماه 

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری در بازه زمانی یکم تا ۳۰ آذر ماه سال جاری، به صورت اینترنتی و حضوری، از صبح فردا ( سه شنبه ۲۵ آبان ماه سال جاری) در سراسر کشور آغاز می شود.

اختصاص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل جاده ای و ریلی زنجان

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین برای احداث و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

بازدید عضو هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از پروژه راه آهن بیرجند- مشهد 

عضو هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از پروژه راه آهن بیرجند- مشهد در استان خراسانی جنوبی بازدید کرد.