شناسهٔ خبر: 103589 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد ۸۴ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان در ۲۰۲۱/ ابلاغ قانون موافقتنامه بین دولت ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن 

خواف از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به رشد ۸۴ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان در ۲۰۲۱ و ابلاغ قانون موافقتنامه بین دولت ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن  اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

رشد ۸۴ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان در ۲۰۲۱

نشست مشترک رستم قاسمی وزیر راه‌ و‌ شهرسازی با سردار بردی محمدوف، معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان در خصوص مدیریت هوشمند از طریق پهبادها در حوزه حمل و نقل و کشاورزی برگزار شد.

ایمنی مهمترین اولویت راه‌آهن است

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم توجه صددرصدی به موضوع ایمنی، خواستار اصلاح فوری ایرادهای حادثه آفرین پر تکرار ادوار گذشته در راه‌آهن شد.

ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به کمک مترو تهران می‌آید 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: متخصصان توانمند شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ایده و طرح‌های نوین، به کمک مترو تهران آمده و نیاز مترو را به شرکت‌های خارجی در زمینه انجام امور مطالعاتی و ارتقاء کیفی پروژه‌ها کاهش خواهد داد.

تصویب ۴۰۰ میلیون دلار و یورو برای راه آهن بوشهر – شیراز 

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از تصویب ۴۰۰ میلیون دلار و یورو برای راه آهن بوشهر شیراز از محل سفر رئیس جمهوری به استان فارس برای این پروژه خبر داد.

ابلاغ قانون موافقتنامه بین دولت ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن 

رئیس جمهور «قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن» را جهت اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.