شناسهٔ خبر: 103927 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تدوین سازوکار استقرار نظام اجاره­‌داری حرفه­‌ای/ تسهیل امور مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شهر تهران تدوین سازوکار استقرار نظام اجاره­‌داری حرفه­‌ای، تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسهیل امور مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ابلاغ مصوبه شورای‌عالی شهرسازی در خصوص فرونشست بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی به شرح زیر است:

تسهیل امور مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی طی پیامی به مناسبت سالروز تاسیس بانک مسکن بر تسهیل امور مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

تدوین سازوکار استقرار نظام اجاره­‌داری حرفه­‌ای

اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تمدید خودکار قراردادهای اماکن استیجاری، تدوین سازوکار نظام اجاره‌داری حرفه‌ای راهکارهای دولت سیزدهم برای ایجاد تعادل و ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن به ویژه در تهران برای ساماندهی به مستاجران است.

دستورالعمل پرداخت پلکانی اقساط نهضت ملی مسکن تدوین شد

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان بازگشت سهم تسهیلات منطقی به بخش مسکن را با تخصیص سالانه ۳۶۰ هزار میلیاردتومان مناسب ارزیابی کرد و گفت: تولید هر یک میلیون واحد مسکونی معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال ایجاد و یا حفظ می‌کند.

شرط تاهل مجردان ۲۳ تا ۴۵ سال تا زمان تحویل مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی طرح نهضت ملی مسکن را اقدامی برای شناسایی تقاضا و نیاز بازار در حوزه مسکن برای افراد فاقد خانه دانست.

مسکن شهرهای فاقد زمین در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مجاور تامین می‌شود

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: مسکن شهرهای فاقد زمین در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مجاور تامین می‌شود.

مصوبه شورای‌عالی در خصوص فرونشست زمین در کشور ابلاغ شد

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و مدیرکل دبیرخانه شورا، مصوبه فرونشست زمین را ابلاغ کرد.

مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر خر‌م‌آباد ابلاغ شد

طی مکاتبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با استاندار استان لرستان، مصوبه شورا در خصوص مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر خرم‌آباد در ۵ بند، ابلاغ شد.

مطالعات ایجاد ۱۶ شهر جدید در دستور کار است

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از انجام مطالعات ایجاد ۱۶ شهر جدید و برنامه‌ریزی برای تاسیس ۴۶ شهرک اختصاصی خبر داد و بر زیست‌پذیر کردن شهرها تاکید کرد.

اراضی احداث ۲۵۰ هزار واحددر شهرهای‌جدید مکانیابی شد

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه احداث ۶۰۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در دولت سیزدهم در برنامه شرکت عمران شهرهای جدید قرار دارد، از مکانیابی ۲۵۰ هزار واحد و آغاز عملیات اجرایی آن خبر داد.

لزوم هم‌افزایی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان برای رفع مشکلات موجود در پردیس

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر لزوم هم‌افزایی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان برای رفع مشکلات موجود گفت: طبق هماهنگی انجام شده تهیه دو سند خدمت و رفع موانع و در نهایت تهیه یک نقشه راه برای مشکلات شهر جدید پردیس در دستور کار قرار دارد.

نخستین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به پروژه ۵۴۰ واحدی زنجان پرداخت شد

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت نخستین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به پروژه ۵۴۰ واحدی زنجان خبر داد و پیشرفت آن را ۲۰ درصد عنوان کرد.

سیل به حدود ۸ هزار واحد مسکونی در ۴ استان آسیب وارد کرد

جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه سیل به حدود ۸ هزار واحد مسکونی آسیب وارد کرده است، عمده واحدهای تخریب شده را قدیمی و فاقد کد ارتفاعی مناسب برشمرد.

حل مشکل اسناد مالکیت بیش از ۵۰۰ باب خانه در محله اسلام آباد شهر بندرعباس

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان و بازدید نمایندگان وزارت راه و شهرسازی از محله اسلام آباد شهر بندرعباس مشکل اسناد مالکیت بیش از ۵۰۰ باب از خانه های مسکونی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.