شناسهٔ خبر: 107064 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

ثبت بیش از یک هزار و ۳۳۳ سفر ریلی تا روز دوم تعطلات نوروز/تحقق شعار حمایت از تولید در بخش حمل و نقل ریلی

قطار از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به ثبت بیش از یک هزار و ۳۳۳ سفر ریلی تا دوم فروردین ماه و استفاده از ریل تولیدداخل در تمامی زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

ثبت بیش از ۲۲۷ هزار سفر جاده‌ای، ریلی و هوایی 

بر اساس آمار از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوم فروردین سال جاری، ۲۱۷ هزار و ۹۱۶ سفر جاده‌ای، یک‌هزار و ۳۳۳ سفر ریلی، ۷ هزار و ۸۵۰ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی گزارش شده است.

انجام ۹۵۵ سفر ریلی طی چهار روز

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در جریان تشریح آمار سفرهای نوروزی از پذیرش بیش از ۷۰۷ هزار مسافر در فرودگاه‌ها، ثبت ورود و خروج ۹۰۷۹۶ گردشگر دریایی، ۱۷۷هزار و ۷۶ سفر جاده‌ای و انجام ۹۵۵ سفر ریلی طی چهار روز خبر داد.

تجلی پشتیبانی از تولید در حوزه ریلی کشور/استفاده از ریل داخلی در همه زیرساخت‌های حمل و نقلی

وزارت راه و شهرسازی طی سال ۱۴۰۰ به منظور تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی، از ریل ملی در تمام زیرساخت‌ها استفاده کرده است.

الزام حضور مسئولان پاسخگو به مسافران در ایستگاه‌ها/ همه سازمان‌ها موظف به نظارت بر قیمت بلیت‌ها در ایام نوروز هستند

وزیر راه و شهرسازی طی جلسه راهبری ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی ۱۴۰۱، وظایف همه سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه هرچه بهتر خدمات در سفرهای نوروزی و پاسخگویی ۲۴ ساعته به مردم را تعیین کرد.