شناسهٔ خبر: 108440 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

اصلاح نظام حمل و توزیع کالاهای اساسی/افزایش سهم کشور از حمل‌و‌نقل بین‌المللی از طریق راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز

قطار باری از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به اصلاح نظام حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی با تفاهمنامه میان وزارت راه و وزارت جهاد و افزایش سهم کشور از حمل‌و‌نقل بین‌المللی از طریق راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

پیشرفت ۶۸ درصدی ساخت راه آهن رشت-کاسپین/۵ چالش پیش رو برای تکمیل پروژه

معاون ساخت و توسعه راه آهن از پیشرفت ۶۸ درصدی ساخت راه آهن رشت-کاسپین خبر داد و گفت: کمبود منابع اعتباری، ارزش بالای زمین‌های کشاورزی، باغات و مستحدثات مسیر و هزینه بالای تملک اراضی و صعوبت عملیات اجرایی در زمین‌های باتلاقی از موانع مهم ادامه ساخت این پروژه است.

نظام حمل و توزیع کالاهای اساسی اصلاح می‌شود

مدیرعامل شرکت راه آهن با اعلام امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت راه و وزارت جهاد کشاوزی، این تفاهم‌نامه را نقطه آغازی برای اصلاح و بهینه‌سازی نظام حمل و توزیع کالاهای اساسی در کشور دانست.

افزایش سهم کشور از حمل‌و‌نقل بین‌المللی با راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز/صرفه‌جویی ۱.۵ میلیارد لیتری مصرف سوخت/ استفاده از تولید داخل در بخش روسازی و زیرسازی این پروژه

مجری طرح خط آهن «میانه - بستان آباد - تبریز» از پیش‌بینی صرفه جویی ۱.۵ میلیارد لیتری مصرف سوخت به طور سالانه با تکمیل راه‌آهن میانه - بستان آباد- تبریز خبر داد.

تفاهمنامه همکاری میان وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی امضا شد

تفاهمنامه همکاری مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی با هدف تسهیل در واردات کالاهای اساسی به امضای وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی رسید.

برگزاری جلسه کارگروه روان‌سازی و توسعه ترانزیت با حضور بخش خصوصی/ هدفگذاری برای تحول در صنعت ترانزیت کشور با همکاری نزدیک بخش خصوصی و دولتی

اولین جلسه کارگروه روان‌سازی و توسعه ترانزیت در سال ۱۴۰۱ به با هدف شناسایی و رفع مشکلات ترانزیت کشور برگزار شد.