شناسهٔ خبر: 114078 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

موجودی ۹۲.۵ هزار TEU کالاهای کانتینری و ۶.۸ میلیون تنی کالاهای غیرکانتینری در بنادر/ پیشرفت ۱۵ درصدی در لایروبی کانال آشوراده

تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر شرق استان هرمزگان اعلام موجودی کالاهای کانتینری و غیرکانتینری در بنادر کشور تا ابتدای مرداد، پیشرفت ۱۵ درصدی در لایروبی کانال آشوراده، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۳ میلیارد تومانی در بندر نوشهر و اختصاص یک میلیارد تومان برای نوسازی اسکله بندر گز، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تخلیه و بارگیری حدود ۱۵ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از تخلیه و بارگیری حدود ۱۵ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) در چهار ماهه اول سال خبر داد و گفت: همچنین در این مدت ۴ میلیون و ٧۴٠ هزار و ۵٩۴ تن انواع کالای اساسی بارگیری و به مبادی مصرف درون کشور ارسال شده است.

تخلیه و بارگیری بیش از ۸۷۰ هزار تن کالا در بنادر شرق استان هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در چهار ماهه نخست امسال در مجموع ۸۷۲ هزار و ۳۸۵ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر شرق این استان تخلیه و بارگیری شده است.

اختصاص یک میلیارد تومان برای نوسازی اسکله بندر گز

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی گلستان، اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای بهسازی و افزایش طول اسکله بندر گز اختصاص یافته است.

۹۲.۵ هزار TEU کالاهای کانتینری و ۶.۸ میلیون تنی کالاهای غیرکانتینری در بنادر کشور موجود است

موجودی کالاهای کانتینری در بنادر کشور تا اول مرداد ۱۴۰۱، معادل ۹۲ هزار و ۵۲۰ TEU، کالاهای غیرکانتینری ۶ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۷۷۲ تن و کالاهای اساسی معادل ۳ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۴۴ تن بوده است.

رشد ۳۳.۸ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالاها در بندر چابهار

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۵۵۳ هزار تن انواع کالاها از ابتدای امسال تاکنون، از رشد ۳۳.۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

۱۵ درصد لایروبی کانال آشوراده در خلیج گرگان انجام شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی به رییس‌جمهوری از طرح توسعه سه بندر استان بوشهر و ساماندهی ۲۰ بندر کوچک توسط سازمان خبر داد.

سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۳ میلیارد تومانی در بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، راهبرد جدی اداره کل در سال جاری است.

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۶۸ مسافر و گردشگر در بنادر مسافری بندر عباس

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: طی چهار ماهه سال جاری، یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۶۸ مسافر و گردشگر در بنادر مسافری مرکز این استان جابه‌جا شدند.