شناسهٔ خبر: 113884 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آمار تخلیه و بارگیری انواع کالاها در بندر چابهار از ابتدای امسال تاکنون؛

رشد ۳۳.۸ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالاها در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری حدود ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی/ بیش از ۶۰ درصد کالاهای اساسی به صورت حمل یکسره به مقاصد کشور ارسال شد

بندر چابهار سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۵۵۳ هزار تن انواع کالاها از ابتدای امسال تاکنون، از رشد ۳۳.۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ناصر روانبخش سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین آمار از میزان تخلیه و بارگیری در بنادر این استان طی ۴ ماهه ابتدایی سال، گفت: عملکرد کلی تخلیه و بارگیری از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۵۳ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه ۳۳.۸ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، ادامه داد: به منظور تامین نیاز کشور در همین مدت، بیش از ۵۸۹ هزار تن کالاهای اساسی وارد بندر چابهار شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

روانبخش همچنین متذکر شد: کالاهای اساسی مورد اشاره شامل شکر، برنج، گندم و نهاده‌های دامی بوده است که در بندر چابهار تخلیه و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که بیش از ۶۰ درصد از کالاهای اساسی وارداتی به صورت حمل یکسره از بندر به مقاصد کشور ارسال شده است.

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت رشد ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی را در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.