شناسهٔ خبر: 114739 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

زمین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد/پرداخت ۲۵ هزار و ۵۲۷ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار تامین زمین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن، پرداخت ۲۵ هزار و ۵۲۷ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن، اعطای احکام اعضای نهمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار شامل احداث پروژه مهرگان قزوین با رویکرد صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، افزایش تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر، تامین زمین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن، امضای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان ثبت اسناد و املاک در موضوع حدنگار، اعطای احکام اعضای نهمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، پرداخت ۲۵ هزار و ۵۲۷ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

امضای تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان ثبت اسناد و املاک در موضوع قانون حدنگار

وزیر راه و شهرسازی درباره تاثیر اجرای تفاهمنامه همکاری مشترک این وزارتخانه با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با موضوع قانون حدنگار در تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: اجرای این تفاهمنامه از این حیث که سند زمین‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی صادر شود، خیلی می‌تواند در اجرای قانون جهش تولید مسکن کمک کند.

لزوم تغییر در شاخص های قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحد های مسکونی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأمین ۷۰ درصد زمین‌های مورد نیاز ۴ ساله طرح نهضت ملی مسکن برضرورت همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای تغییر در شاخص های قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحد های مسکونی تأکید کرد.

دریافت ۴۰۰ هزار سند مالکیت در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن

وزیر راه و شهرسازی از رئیس قوه قضائیه برای رفع اختلافات حقوقی اراضی مورد نیاز برای اجرای قانون جهش تولید مسکن به صورت ویژه قدردانی کرد و خواستار تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن با تعیین تکلیف حقوقی اراضی مورد نیاز شد.

اعطای احکام اعضای نهمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان

وزیر راه و شهرسازی احکام اعضای شورای مرکزی نهمین دوره نظام مهندسی ساختمان کشور را بر اساس انتخابات الکترونیک، اعطا کرد. جلسه انتخابات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با ۴ نفر نامزد شامل حمزه شکیب، علی پوراربابی، کیان حصاری و امین مقومی برگزار شد. در این انتخابات شکیب، ۲۲ رای، پوراربابی و حصاری هر کدام ۱۲ رای و مقومی نیز ۱۰ رای کسب کرد.

شهروندان اختلافات ثبتی و ملکی خود در بافت‌های فرسوده را ثبت کنند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از شهروندان خواست برای رفع مشکلات و اختلافات ثبتی و ملکی خود در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک در هیات موضوع ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تشکیل پرونده دهند.

زمین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: کل زمین‌های داخل محدوده و اراضی داخل حریم شهرها در مجموع تامین کننده بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن خواهند بود.

پرداخت ۲۵ هزار و ۵۲۷ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

شایان مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۲۵ هزار و ۵۲۷ میلیاردتومان به حساب سازندگان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: از مجموع واریزی به حساب سازندگان، ۱۰ هزار و ۸۵۶ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان و ۱۴ هزار ۶۷۱ میلیاردتومان از محل تسهیلات است.

بی‌توجهی به دستور وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تقاضای توقف پروژه متروپل

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ دستور توقف پروژه متروپل به طور خاص و به دفعات در سال ۹۶ و ۹۸ صادر شده بود، اما توجهی به آن نشد.

پروژه مهرگان قزوین با رویکرد صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین احداث می‌شود

حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران، پروژه مهرگان قزوین را یکی از پروژه‌هایی عنوان کرد که با رویکرد بهره‌مندی از فناوری‌های روز دنیا و صنعتی‌سازی با سیستم لارج پنل توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال احداث است.

راه‌اندازی ۲۷ آزمایشگاه مجهز تست قیر PG توسط بخش خصوصی در سطح کشور

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه روسازی‌های بتنی گزینه مناسبی برای راهسازی به شمار می‌رود بخشی از فعالیت‌های مرکز را در حوزه راه تشریح کرد.به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر، بخش خصوصی ۲۷ آزمایشگاه مجهز در کشور را برای تعیین  PG قیر با حدود ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار راه‌اندازی کرده است. نقش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در موضوع آموزش عوامل کاری و نیروی انسانی با صلاحیت حرفه ای چشمگیر بوده که انواع دورهای آموزشی تخصصی در حوزه قیر و آسفالت در سراسر کشور ازجمله آنهاست.

تمدید طرح «سپرده ممتاز نهضت» تا پایان آذرماه سال جاری

عضو هیات مدیره بانک از تمدید اجرای طرح سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز ۶ ماهه، موسوم به طرح «سپرده‌ ممتاز نهضت» در بانک مسکن خبر داد. این مقام مسوول افزود: در این سپرده همانند سایر سپرده‌های ممتاز بانک مسکن؛ علاوه بر سود پرداختی و بر اساس مانده متوسط موجودی ، هر ماهه اوراق ممتاز خرید و ساخت مسکن به مشتریان تعلق می گیرد و دارندگان «سپرده ممتاز نهضت» می‌توانند این اوراق را از طریق کارگزاری‌های فرابورس به فروش برسانند.

افزایش تسهیلات مسکن نخبگان و استعدادهای برتر

معاون مدیرعامل در امور اعتباری بانک مسکن، از افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد.