شناسهٔ خبر: 116794 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز ساخت یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی در دولت سیزدهم/سیاست‌های کالبدی تشویق نوسازی بافت‌های فرسوده تصویب شد

شهر تهران آغاز ساخت یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی در دولت سیزدهم و تصویب سیاست‌های کالبدی تشویق نوسازی بافت‌های فرسوده، انعقاد قرارداد نوسازی بیش از ۳۵ هزار واحد بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان و بازدید از مراحل برگزاری آزمون، آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳۵۷ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد تعاون ارتش و وزارت راه و شهرسازی، تصویب بسته جدید شهرسازانه برای ترغیب سازندگان به نوسازی در بافت‌های فرسوده، آغاز ساخت یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی در دولت سیزدهم، تقویت همکاری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش نشانی تهران، موافقت با تغییر کاربری اراضی ۱۸ هکتاری شهر اسلامشهر، پرداخت بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی است.

یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم رسیدگی به محلات فرسوده شهری است

وزیر راه و شهرسازی با دعوت از سازندگان برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم را رسیدگی به محلات فرسوده عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در بافت‌های فرسوده طبقات بلندمرتبه نداریم با ارایه دو طبقه تراکم تشویقی، در این بافت‌ها به سطح معمولی طبقات محلات شهری خواهیم رسید و بنابراین این مشوق حتما تاثیرگذار خواهد بود.

ساخت ۱۰۴ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور

وزیر راه و شهرسازی راسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳۵۷ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد تعاون ارتش و وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰۴ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور در حال ساخت است و امیدواریم با سرعت گرفتن ساخت مسکن، بتوانیم به ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشورمان برسیم.

آغاز ساخت یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی در دولت سیزدهم

از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۷۳ واحد مسکونی زمین تأمین کرده است که روند تأمین زمین ادامه دارد. همچنین بر اساس آمارارائه شده تا ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱، ساخت یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی آغاز شده است.

اعلام نتیجه آزمون ورود به حرفه مهندسی در آبان ماه

معاون مسکن و ساختمان در جریان بازدید از محل برگزاری آزمون‌ ورود به حرفه مهندسی از بررسی امکان برگزاری این آزمون‌ تا پایان سال جاری خبرداد.

آغاز به احداث و نوسازی بیش از یک میلیون و پانصد واحد مسکونی در مناطق شهری، روستایی و بافت فرسوده

آمارها حاکی است که دولت سیزدهم برای افزایش تولید و عرضه مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موفق شد در یکسال نخست، اراضی یک میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی را در داخل محدوده شهرها تامین کند. همچنین بیش از یک میلیون واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی و بافت فرسوده یا شروع شده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

تصویب سیاست‌های کالبدی متضمن تشویق نوسازی بافت‌های فرسوده

شورای‌عالی شهرسازی و معماری «سیاست‌های کالبدی متضمن تشویق نوسازی بافت‌های فرسوده» را مورد تصویب قرار داد و در همین حال «ضوابط خاص احداث بنا در بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران» را جهت بررسی بیشتر پاره‌ای از مواد آن، به کمیته فنی شورا ارجاع داد.

موافقت با تغییر کاربری اراضی ۱۸ هکتاری شهر اسلامشهر

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جریان بررسی مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر اسلامشهر، با موضوع تغییر کاربری اراضی ۱۸ هکتاری و ۱.۳ هکتاری موافقت کرد.

فروش ۱۶۰۰ واحد خانه سازمانی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از فروش ۱۶۰۰ واحد از خانه‌های سازمانی دولت خبر داد و گفت: برخی از این واحدها پیش از انقلاب در قالب طرح خانه‌های سازمانی ساخته شده که باید به استناد قانون تخلیه و فروخته شود.

تصویب ضوابط تشویقی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهری

آئینی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: سیاست‌ها و ضوابط تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که توسط شرکت بازآفرینی شهری تهیه شد توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید.

قرارداد نوسازی بیش از ۳۵ هزار واحد در بافت‌فرسوده منعقد شد

شایان مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد بیش از ۴ هزار و ۹۸۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳ هزار و ۸۴ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۱۱ هزار و ۷۸۲ واحد توسط بانک مسکن پرداخت شد.

پرداخت بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه ۶۴۲ هزار و ۶۹۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک مسکن افتتاح حساب کردند مبلغ واریز شده به حساب سازندگان را از محل آورده متقاضیان و تسهیلات ۲۹ هزار و ۹۵ میلیاردتومان برشمرد.

تقویت همکاری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش نشانی تهران

با حضور روسای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر پیرامون توسعه محورهای همکاری فی‌مابین برگزار شد. تدوین و توسعه مقررات و ضوابط، آموزش‌های تخصصی برای مهندسین و توسعه فناوری‌های محافظت در برابر آتش از جمله محورهای همکاری فی‌مابین سازمان آتش‌نشانی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سال‌های اخیر بوده که رعایت و کنترل بهتر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان را به دنبال داشته است.

حدود یکهزار واحد مسکونی شهری و روستایی نهضت ملی گلستان وارد مرحله ساخت شد

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اعلام اینکه حدود یکهزار واحد مسکونی شهری و روستایی دراستان گلستان وارد مرحله ساخت شد از بهره‌برداری تعدادی از واحدهای در حال ساخت تا قبل از اتمام سال جاری خبر داد.