شناسهٔ خبر: 120047 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ۵۵ درصدی جابجایی مسافران با قطار/ترانزیت ۳۰۰ میلیارد تومانی روی ریل‌های ابرپروژه چابهار- زاهدان

قطار- سوار شدن به قطار از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به افزایش ۵۵ درصدی جابجایی مسافران با قطار و ترانزیت ۳۰۰ میلیارد تومانی روی ریل‌های ابرپروژه چابهار- زاهدان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

افزایش ۵۵ درصدی جابجایی مسافران با قطار

تعداد مسافر جابه‌جا شده توسط بخش ریلی در هفت ماهه سال‌جاری به ۱۷  میلیون نفر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۵ درصدی همراه شده است.

تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه مشهد – چناران/تشکیل کارگروه ویژه برای کارشناسی طرح قطار سریع‌السیر تهران – مشهد

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بر اهمیت اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی به ویژه تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه مشهد – چناران تاکید کرد.

سرعت تکمیل پروژه‌های ریلی افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از سرعت بخشی به تکمیل پروژه‌های ریلی به ویژه پروژه‌هایی که اولویت ترانزیت ریلی دارند، با حمایت‌های دولت خبر داد.

ترانزیت ۳۰۰ میلیارد تومانی روی ریل‌های ابرپروژه چابهار- زاهدان

راه‌آهن چابهار- زاهدان با طول بیش از ۶۰۰ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور به شمار می‌آید و طبق پیش‌بینی‌ها، تکمیل این ابرپروژه ریلی درآمد حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان درسال برای کشور از طریق توسعه و تسهیل ترانزیت، به همراه خواهد داشت.

اجرای عملیات تغییرات سوزن‌بندی ایستگاه راه‌آهن لشکری آغاز شد

اجرای عملیات تغییرات سوزن‌بندی ایستگاه راه‌آهن لشکری در راستای اجرای ATC محور آذربایجان و تکمیل علائم ایستگاه‌های محور هشتگرد آغاز شد.

معماری ایستگاه راه آهن خاش با الهام از طبیعت منطقه

مجری طرح راه آهن چابهار- زاهدان گفت: ایستگاه راه‌آهن خاش واقع در راه آهن زاهدان- چابهار با الهام از کوه آتشفشانی تفتان طراحی شده است و با بهره‌گیری از عناصر معماری ایرانی، مهمان نواز بودن هموطنان در این منطقه از کشور را تداعی می‌کند.

راه‌اندازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان از محل منابع مالی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل باری در ایستگاه راه آهن ارومیه خبر داد و گفت: زیرساخت‌های حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه شامل احداث خط حرکت ریلی درزین، ایستگاه باری و ساماندهی محوطه ایستگاه راه آهن و ساختمان اداری است.

کسب رتبه اول راه‌آهن تهران در شاخص‌های اختصاصی جشنواره شهید رجایی

راه‌آهن تهران موفق به کسب رتبه اول در شاخص‌های اختصاصی جشنواره شهید رجایی استان تهران از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شد .