شناسهٔ خبر: 124772 - سرویس بنادر و دریانوردی

بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

فعالیت ۳۸۲ بانوی دریانورد در بنادر مسافری هرمزگان/صادرات نخستین محموله یخچالی از بندر کنگان به قطر 

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت فعالیت ۳۸۲ بانوی دریانورد در بنادر مسافری هرمزگان و صادرات نخستین محموله یخچالی از بندر کنگان به قطر از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

فعالیت ۳۸۲ بانوی دریانورد در بنادر مسافری هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعداد ۳۸۲ بانوی دریانورد در دو حوزه عملیاتی و خدماتی در بنادر مسافری استان به فعالیت اجتماعی و پیشه دریانوردی مشغول هستند.

افزایش تنوع کالایی با جذب محموله‌های جدید در پایانه مواد معدنی مجتمع بندری امام خمینی(ره) 

با هدف تدوین و پیاده‌سازی سیاست‌های بازاریابی و جذب کالاهای جدید، ۶۸ هزار تن محموله گنداله آهن در مجتمع بندری امام خمینی(ره) جذب شد.

تشریح مزیت‌ها و قابلیت‌های ۶ بندر مهم خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، مزیت ها و قابلیت های بنادر مهم این استان اعم از خرمشهر، آبادان، شادگان، سجافی، چوئبده و اروند کنار را تشریح کرد.

فعال شدن کریدور شمال-جنوب، استان‌های شمالی را به قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌کند 

استاندار مازندران گفت: با فعال شدن کریدور شمال-جنوب، ارزش واقعی استان پهناور مازندران و دیگر استان های شمالی بیش از پیش نمایان و این مناطق به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهند شد.

صادرات نخستین محموله یخچالی از بندر کنگان به قطر 

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: با احداث و بهره برداری از دو پست اسکله رمپ اولین محموله صادرات یخچالی از طریق لندیگنرافت از کنگان به قطر انجام شد.

پیشرفت ۷۱ درصدی لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی 

لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی درمجتمع بندری امام خمینی(ره) با اتکاء به توان و تخصص نیروهای بومی با برخورداری از ۷۱ درصد پیشرفت در دست اقدام است.

بندر بوشهر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرکز مطالعات هیدروگرافی انتخاب شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند علمی، بندر بوشهر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرکز مطالعات هیدروگرافی بنادر کشور انتخاب شد.

تمدید و صدور مجوز ساخت و بهره‌برداری از ۵ سازه دریایی 

عضو هیات عامل، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از موافقت کمیته صدور مجوز سازه های دریایی این سازمان با تمدید و صدور مجوز ساخت و بهره برداری برای ۵ سازه دریایی خبر داد.