شناسهٔ خبر: 124493 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار مازندران در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل مطرح کرد؛

فعال شدن کریدور شمال-جنوب، استان‌های شمالی را به قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌کند

بندر نوشهر استاندار مازندران گفت: با فعال شدن کریدور شمال-جنوب، ارزش واقعی استان پهناور مازندران و دیگر استان های شمالی بیش از پیش نمایان و این مناطق به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌سید محمود حسینی پور در پانزدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل که عصر یکشنبه ۲۵ دی ماه برگزار شد؛ با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت مشاور بخش خصوصی در زمینه ارائه گزارش تدقیق مطالعات ICZM ، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی دریا و ساحل در سطح استان تاکید کرد.

وی نبود متولی مشخص در بخش سواحل را چالش جدی استان پهناور مازندران برشمرد و خواستار برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم برای رفع این مشکل چندین ساله شد.

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران در آغاز این نشست، گزارشی از عملکرد دبیرخانه در خصوص آزادسازی سواحل و همچنین اقدامات به عمل آمده در زمینه مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ( ICZM ) استان، ضوابط استقرار حوضچه های آرامش و مارینا، احداث سازه های دریایی، قفس های پرورش ماهی در استان (واگذار شده به شیلات برای صدور مجوز) و دیگر سازه های دریایی ارائه کرد.

وی در ادامه پس از بحث و تبادل نظر اعضای کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، استاندار مازندران خواستار تشکیل کمیته ای ویژه ذیل کارگروه زیر بنایی استان، برای اجرایی شدن طرح تدقیق مطالعات ICZM در سواحل مازندران شد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران،‌حسینی در پایان گفت: با فعال شدن کریدور شمال-جنوب، ارزش واقعی استان پهناور مازندران و دیگر استان های شمالی بیش از پیش نمایان و این مناطق به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهند شد.