شناسهٔ خبر: 125226 - سرویس بنادر و دریانوردی

بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص ثبت کشتی‌های مرتبط با ایران توسط دولت پاناما / افزایش بهره‌وری عملیاتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) 

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص ثبت کشتی‌های مرتبط با ایران توسط دولت پاناما و افزایش بهره‌وری عملیاتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

وزیر گردشگری پیگیر خطوط مسافری و گردشگری بندر چابهار و سوخت یارانه‌ای 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از بندر چابهار و پایانه ترمینال بین المللی مسافر دریایی این بندر قول داد فعال شدن خطوط مسافری و گردشگری بندر چابهار و تخصیص سوخت یارانه‌ای را پیگیری کند.

ایجاد مسیر دریایی صادرات کانتینریِ مرکبات از بندرامیرآباد به کشور روسیه 

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت با پیگیری ها و تلاش مجدانه استاندار مازندران، مقامات استانی ، مسئولین بندرامیرآباد و همچنین تلاش وافر صادرکنندگان ، ۲۲۰ تن محموله پرتقال و کیوی توسط ۱۰ TEU کانتینر یخچالی از این بندر به کشور روسیه صادر شد تا با ایجاد این مسیر دریایی ، روند صادرات این نوع محصولات در استان مازندران توسعه یابد.

بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص ثبت کشتی‌های مرتبط با ایران توسط دولت پاناما 

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای درخصوص ثبت کشتی های مرتبط با ایران توسط دولت پاناما که در برخی رسانه های خارجی و داخلی بازتاب داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

رونق فعالیت‌های دریایی با تکمیل پروژه محوطه‌سازی و احداث ۴ پست اسکله رمپ در بندر دیر 

رئیس اداره بندر و دریانوردی بندر دیر گفت: مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان این بندر با حضور مشاور و نماینده تام الاختیار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

تاکید تهران و توکیو برای تقویت همکاری‌های بندری و دریایی در خلیج فارس 

کازو توشی آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران با علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تخلیه ۱۹ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور طی ۱۰ ماه گذشته

طی ۱۰ماهه نخست سال جاری حدود ۱۹ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است .

ایجاد بیش از ۱۸۰۰ شغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: یک‌هزار و ۸۲۰ شغل طی ۱۰ماهه سال جاری توسط واحد کار و خدمات اشتغال در این بندر ایجاد شده است.

افزایش بهره‌وری عملیاتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از افزایش بهره‌وری عملیاتی در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: مجموعه اقدامات تعریف شده مدیریتی و عملیاتی موجب افزایش سرعت انجام فرایندهای کاری شده که طی سه ماهه اخیر باعث بهبود چشمگیر شاخص‌های عملیاتی شد.