شناسهٔ خبر: 19846 - سرویس هوایی

در آستانه آغاز سفرهای نوروزی صورت گرفت؛

بازدید دستیار ویژه رییس جمهوری از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) / تاکید بر ورود و خروج مسافر در کمترین زمان ممکن

فرودگاه امام خمینی(ره) دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اجرایی به نمایندگی از سوی رییس جمهوری، از بخش‌های مختلف فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بازدید کرد و در جلسه‌ای با مسئولان، راهکارهای ارائه خدمات و تسهیلات بهتر به مسافران به‌ویژه در ایام نوروز را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسین فریدون در جریان بازدید سه ساعته خود از بخش‌های مختلف فرودگاه بین‌المللی امام خمینی که تا ساعت 3 بامداد جمعه به طول انجامید، ضمن گفت وگو با شماری از مسافران، در جریان مشکلات آنان و دیگر بخش‌های گمرک و باربری این فرودگاه قرار گرفت.

این بازدید، به دنبال تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری مبنی بر ضرورت ارائه تسهیلات و امکانات مناسب‌تر به مسافران به‌ویژه در تعطیلات نوروزی انجام گرفت. فریدون شامگاه چهارشنبه نیز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بازدید و در جریان مشکلات و مسایل مسافران قرار گرفته بود.

دستیار ویژه رییس جمهوری پس از این بازدید سه ساعته، در جلسه‌ای با حضور کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، ذوالفقاری معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور، قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه، عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری، نویدی مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و اعضای هیات مدیره این شرکت، همتی مدیر عامل بانک ملی ایران و اعضای هیات مدیره این بانک و جمعی از مسئولان اجرایی و انتظامی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مشکلات و نقاط ضعف و قوت فرودگاه را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه،‌ به تمام بخش‌ها از جمله گمرک و بازرسی دستورات لازم داده شد تا انجام مراحل ورود و خروج مسافران در کمترین زمان ممکن انجام گیرد. همچنین در این جلسه بر ضرورت تقویت ارتباط الکترونیک میان دستگاه‌های مسئول در فرودگاه با هدف ارائه بهترین خدمات به مسافران از طریق پنجره‌های الکترونیکی، تاکید شد.

فریدون در این جلسه با اشاره به مدیریت خوب تردد زائران میلیونی مراسم اربعین حسینی(ع) و با تاکید بر اینکه وقتی اراده کنیم، می‌توانیم اقدامات بزرگی را به انجام برسانیم، گفت: تلاش گسترده، وحدت رویه و همکاری و همدلی می‌تواند موجب به انجام رسیدن کارهای بزرگ شود.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اجرایی با اشاره به ویژگی‌های فرودگاه‌های بین‌المللی در ارائه تصویری زیبا از یک کشور برای مسافران و گردشگران، بر اهتمام و تلاش مسئولان و بسیج همه امکانات برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران تاکید کرد.

فریدون تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که مسافران در این فرودگاه، هنگام ورود و خروج، کمترین معطلی را داشته باشند و در کنار آن امکانات رفاهی و بهداشتی نیز تقویت شود.

وی همچنین تلاش و اهتمام بیش از پیش همه دست اندرکاران بخش های ذیربط در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برای بهبود وضعیت و ارائه بهترین خدمات به مسافران بویژه در ایام نوروز را ضروری برشمرد.

در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون کنسولی وزارت خارجه و دیگر حاضران گزارشی را از اقدامات انجام شده در راستای توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و برنامه‌ریزی‌ها و راهکارهای ارائه خدمات و امکانات در بخش‌های گوناگون فرودگاهی به مسافران و موانع و مشکلات موجود ارائه کردند.

لازم به ذکر است روز گذشته پنجشنبه 27 اسفند عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز از بخش های مختلف فرودگاه بین المللی امام خمینی بازدید کرد.