شناسهٔ خبر: 19822 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در حاشیه بازدید از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

فرودگاه امام (ره) تحت فشار بسیار زیاد تقاضا است/ ۲۸۰ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه امام فقط در ۱۳ فروردین/ برنامه‌های دراز مدت برای توسعه فرودگاه امام برای رسیدن به ظرفیت ۲۰ میلیون نفر/ هماهنگی میان گیت‌های بازرسی سپاه و ناجا

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در سومین روز طرح نوروزی٬ نحوه خدمت‌رسانی به مسافران و چگونگی فعالیت بخش‌های مختلف این فرودگاه را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی امروز پنج‌شنبه ۲۷ اسفند و در آستانه سفرهای نوروزی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از باند، سالن‌های انتظار و ترانزیت، گیت‌های بازرسی سپاه و ناجا و پل رابط ترمینال و پارکینگ امام خمینی (ره) از نحوه خدمت‌رسانی به مسافران آگاهی یافت و برای ارتقای سطح خدمات به شهروندان دستورات لازم را به مسئولان شرکت شهر فرودگاهی امام‌ خمینی (ره) صادر کرد.

وی در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره میزان رضایتمندی از خدمت‌رسانی به مسافران گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) فرودگاه اصلی کشور برای انجام پروازهای خارجی است. در این فرودگاه روزانه در شرایط عادی ۱۳۰ پرواز انجام می‌شود که در ایام عید با اضافه شدن پروازهای فوق‌العاده شاهد انجام ۲۸۰ نشست و برخاست تنها در روز ۱۳ فروردین خواهیم بود که نشان‌دهنده حجم تقاضای فوق‌العاده و حتی بیش از دو برابری نسبت به روزهای عادی است؛ ضمن اینکه روز گذشته ۲۲۰ عملیات پروازی به ثبت رسید که نسبت به روزهای عادی نزدیک به یکصد پرواز بیشتر بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی تحت فشار تقاضای بسیار زیادی است افزود: برنامه‌های دراز مدت وزارت راه و شهرسازی برای توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) تهیه شده اما اقدامات کوتاه‌مدت و فوری برای توسعه این فرودگاه٬ بهسازی باند نشست و برخاست هواپیماها بود که خوشبختانه تعمیرات باند فرودگاه امام به پایان رسید و بحث دیگر بهسازی سالن ترانزیت فرودگاه بود که در سال گذشته سالن ترانزیت وضعیت خوبی نداشت و مردم در تنگنا بودند؛ بعد از بازدید سال گذشته از این سالن قرار شد گشایشی در سالن ترانزیت انجام شود که بهسازی سمت غرب این سالن به پایان رسید و مردم احساس راحتی بیشتری دارند، سمت شرق این سالن نیز در تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید و شاهد آسایش مردم در این سالن خواهیم بود.

آخوندی اقدام مهم بعدی را ایجاد هماهنگی میان گیت‌های بازرسی سپاه و ناجا عنوان و اظهار کرد: اگر این دو بخش در امتداد یکدیگر قرار گیرند شاهد ایجاد فضای باز و راحتی مردم در سالن ترانزیت خواهیم بود. طی مذاکراتی که با مسئولان سپاه حفاظت فرودگاه‌ها داشته‌ایم هماهنگ‌سازی میان گیت بازرسی سپاه و ناجا بعد از ایام تعطیلات سال نو آغاز و به سرعت عملیاتی می‌شود.

آخوندی در خصوص افزایش تعداد آسانسورها خاطرنشان کرد: دو آسانسور جدید نصب شد و دو آسانسور نیز به زودی نصب خواهد شد. همچنین اقدامات عمرانی جدیدی نیز در جهت توسعه پارکینگ‌های فرودگاه امام انجام شده است.

وی با تأکید بر لزوم افزایش ظرفیت مسافری فرودگاه امام خمینی (ه) ادامه داد: ترمینال سلام با هدف افزایش ظرفیت مسافری در حال ساخت است که برای پاییز ۹۵ آماده خواهد شد. با ساخت این ترمینال ظرفیت مسافری جدیدی معادل ظرفیت ترمینال موجود به فرودگاه امام (ره) اضافه خواهد شد و ساخت ترمینال دیگری با ظرفیت ۲۰ میلیون نفر در دست مطالعه است که جزء اقدامات بلندمدت وزارت راه و شهرسازی برای توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی از توزیع پیک پروازهای خارجی در ساعات پایانی شب در طول شبانه‌روز خبر داد و گفت: این کار به نظم بیشتر فرودگاه کمک قابل توجهی کرده است.

آخوندی تأکید کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) برای تردد نزدیک به ۵ میلیون مسافر در سال طراحی و ساخته شده است اما در حال حاضر شاهد اعزام و پذیرش ۹ میلیون مسافر در سال در این فرودگاه هستیم که شرایط سختی است. امیدوارم فرودگاه امام (ره) با ساخت ترمینال سلام به وضعیت نرمال برگردد./

نظر شما