شناسهٔ خبر: 20215 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

رشد ۱۴ درصدی پروازهای نوروزی فرودگاه بین‌المللی کیش/ جابه‌جایی بیش از ۲۳۰ هزار مسافر/۱۹۱۶ پرواز در ۱۸ روز

کورش فتاحی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش از جابه‌جایی بیش از ۲۳۰ هزار ۱۵۸ مسافر داخلی و خارجی با هزار و ۹۱۶ پرواز طی ۱۸ روز گذشته از طریق این فرودگاه خبرداد و گفت: تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی کیش ۱۴ درصد و تعداد جابجایی مسافران این فرودگاه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کوروش فتاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پروازهای نوروزی از فرودگاه‌بین‌المللی کیش به عنوان دومین فرودگاه پرتردد در پروازهای داخلی گفت: طی ١٨ روز گذشته در بازه زمانی ۲۵ اسفند همزمان با آغاز پروازهای نوروزی تا روز ۱۳ فروردین هزار و ۹۱۶ پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه نشست و برخاست شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ۱۸ روز گذشته ۲۳۰ هزار و ۱۵۸ مسافر در فرودگاه بین‌المللی کیش اعزام و پذیرش شدند که این آمار از رشد  ۷ درصدی میزان جابه‌جایی مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

فتاحی با اشاره به میزان پروازهای فرودگاه بین المللی کیش در روز طبیعت نیز گفت: در روز جمعه و همزمان با روز طبيعت شاهد انجام ١٣١ پرواز و جابه‌جایی بيش از ۱۵ هزار و ۴۳۲ مسافر از این فرودگاه بودیم.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش تأکید کرد: رعایت حقوق شهروندی مسافران از اولویت‌های این فرودگاه به ویژه در ایام نوروز است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم از پیش از نوروز صورت گرفته بود. البته همچنان موج بازگشت مسافران به شهرهای خود ادامه دارد و طی دو تا سه روز آینده پرونده پروازهای نوروزي بسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ۱۴ هزار و ۶۱۴ پرواز در فرودگاه‌های کشور انجام شد که سهم پروازهای داخلی از این میزان ۹۱۶۱ سورتی پرواز و سهم پروازهای خارجی نیز ۵۴۵۳ سورتی پرواز بود.

فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان و اهواز پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور در ایام نوروز بودند./