شناسهٔ خبر: 2256 - سرویس مسکن و شهرسازی

ولی‌پور:

۱۶هزار مسکن مهر پردیس فاقد تاسیسات زیربنایی‌ هستند

حسن ولی پور مدیر عامل شرکت عمران پردیس از نداشتن تاسیسات زیربنایی ۱۶ هزار واحد مسکونی این شهر خبر داد و گفت:وزارت راه و شهرسازی تنها مسئول ساخت و تکمیل مسکن مهر نیست.

حسن ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که هفت فاز مسکن مهر شهر جدید پردیس در مجموع به طور میانگین ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: پرداخت هزینه‌های روبنایی و زیربنایی که رقمی معادل چند هزار میلیارد تومان می‌شود توسط مردم امکانپذیر نیست.

وی درباره آخرین وضعیت آبرسانی به واحدهای مسکونی شهر جدید پردیس یادآوری کرد: در سال‌های گذشته که تعداد واحدهای مسکونی شهر پردیس ۱۰ درصد وضعیت فعلی بود، شهر پردیس ۵۰ درصد خط انتقال آب را به دو شهر اطراف ارائه می‌داد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اساس این تصمیم را صورتجلسه وزرای مسکن و نیروی دولت گذشته خواند و اضافه کرد: با رسیدن واحدهای مسکونی شهر پردیس به مرحله‌ای که باید تاسیسات زیربنایی و روبنایی‌شان تامین شود لازم است در انتقال خط لوله آب از شهر پردیس به شهرهای اطراف تجدید نظر شود.

ولی پور با بیان این‌که در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن حدود یک هزار میلیارد تومان برای تامین خط انتقال آب پردیس هزینه پرداخت شد بیان کرد: مسکن مهر پردیس در شرایطی قرار دارد که باید خط انتقال آب به این شهر و واحدهای مسکونی وارد شود. البته در ساخت مخازن آبی مردم هم مشارکت کرده و هزینه‌هایی از متقاضیان دریافت شد. البته بهتر بود در حق انشعاب آب و برق تخفیفی برای متقاضیان قائل می‌شدند اما این خواسته امکانپذیر نشد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به سوالی درباره زمان تحویل واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: ۱۶ هزار واحد آماده افتتاح داریم که اگر همین امروز تاسیسات آماده شود در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین از طریق ارسال پیامک اخذ دفترچه‌های قسط در حال اطلاع‌رسانی به متقاضیان است.

ولی پور با تاکید بر این‌که وزارت راه و شهرسازی تنها مسئول ساخت و تکمیل مسکن مهر نیست تاکید کرد: سایر ارگا‌ن‌های کشور که مسئول تامین آب، برق، فاضلاب، بهداشت و امنیت شهرها هستند باید در پروژه مسکن مهر نقش آفرین باشند و در واقع بهره‌برداری کامل از پروژه‌های مسکن مهر مستلزم همکاری تمام بخش‌های دولت است.

وی درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف تاسیسات زیربنایی واحدهای مسکونی شهر پردیس اظهار کرد: هفته گذشته نامه‌ای به معاون استاندار نوشتم تا درباره این موضوع جلسه‌ای با مدیران عامل شرکت‌های زیربنایی برگزار شود.

ولی‌پور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قراردادهای جذب سرمایه گذاری شهر پردیس که مرداد امسال تفاهم‌نامه‌های مربوط به آن در نمایشگاه «فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای جدید» منعقد شده بود بیان کرد: این قراردادها در مراحل مختلفی هستند، برخی آن‌ها در حد مصوبه هیئت مدیره رسیده‌اند و باید مراحل اداری را طی کنند./