شناسهٔ خبر: 3585 - سرویس مسکن و شهرسازی

نریمان اعلام کرد:

مسکن مهر در زمان مقرر تکمیل می‌شد افزایش قیمت نداشتیم/ تکمیل خدمات بدون دریافت هزینه از مردم

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر پروژه‌های مسکن مهر در زمان مقرر به اتمام می‌رسید با تغییر قیمت مواجه نمی‌شدیم، گفت: دولت تلاش می‌کند طرح های زیربنایی و روبنایی را بدون دریافت هزینه از مردم احداث و تکمیل کند.

محسن نریمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در پروژه مسکن مهر موضوعی به نام افزایش قیمت نداریم، افزود: قیمت مسکن مهر ثابت نبوده که اکنون افزایش داشته باشد؛ بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره مربوط به مسکن در قانون بودجه سال جاری (تبصره ۶) قراردادهایی با متقاضیان منعقد شده که طبق آن تمام دریافتی‌ها علی‌الحساب محسوب می‌شود و قیمت نهایی زمان تحویل واحد تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: نهادها و سازمان‌های دولتی که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند به هیچ عنوان به دنبال انتفاع نیستند و ملاک قیمت‌گذاری هزینه تمام شده پروژه است، حتی ما به عنوان دولت وظیفه داریم از محل اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه مسکن مهر اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره اعلام قیمت‌های جدید مسکن مهر پرند گفت: آنچه به عنوان افزایش قیمت پرند مطرح شده در واقع تعیین و اعلام قیمت تمام شده این واحدها است که باید محاسبه می‌شد و اعلام قیمت جدید به همین دلیل است.

وی افزود: اگر پروژه‌های مسکن مهر در زمان مقرر به اتمام می‌رسید با تغییر قیمت مواجه نمی‌شدیم. اغلب پروژه‌های مسکن مهر باید یکسال بعد از کلنگ‌زنی بهره‌برداری می‌شد اما متاسفانه دولت قبل موفق به تکمیل این پروژه‌ها در مدت مقرر نشد و به صورت نیمه تمام به دولت یازدهم انتقال یافت؛ بنابراین اکنون دولت تدبیر و امید میراث یک پروژه گسترده نیمه‌تمام است که همین موضوع باعث شد قیمت‌ها دچار نوسان شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت برای اینکه پروژه‌ها بر اساس قراردادها، ضوابط و مقررات تکمیل شود بسترسازی می‌کند. اعتبارات مسکن مهر مجموع آورده مردم و تسهیلاتی است که به مردم ارائه می‌شود اما دولت تلاش می‌کند خدمات زیربنایی و روبنایی را بدون دریافت هزینه از مردم احداث و تکمیل کند./