شناسهٔ خبر: 37463 - سرویس جاده‌ای

مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

خسارت ۲۴۰ میلیارد ريالی به ابنیه فنی و راه‌های روستایی آذربایجان شرقی/ رشد ۱۸ درصدی تردد‌های مرزی و کاهش تخلفات رانندگی نسبت به سال قبل/ تغییر و کنترل رفتار رانندگان با تدبیر وزیر راه با نصب دوربین‌های ثبت تخلف

جاده خسارت ۲۴۰ میلیارد ريالی به ابنیه فنی و راه‌های روستایی آذربایجان شرقی، شد ۱۸ درصدی تردد‌های مرزی و کاهش تخلفات رانندگی نسبت به سال قبل وتغییر و کنترل رفتار رانندگان با تدبیر وزیر راه با نصب دوربین‌های ثبت تخلف از مهمترین اخبارحوزه جاده‌ای در هفته ای که گذشت بود.

به  گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، در هفته ای که گذشت حوزه جاده ای شامل اخبار و رویددهایی بود که به مهمترین آن در ادامه اشاره شده است.

لزوم احداث آزادراه اصفهان- شیراز در ادامه ساخت کریدور شمال به جنوب کشور

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص پروژه آزادراهی اصفهان به شیراز گفت: پروژه آزادراه اصفهان – شیراز از سه‌راهی مبارکه تا پل ایزدخواست به طول ۱۲۰ کیلومتر و با اعتبار برآورد شده به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان و با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی احداث خواهد شد.

تشریح سهم خودروهای سواری در حوادث رانندگی و واژگونی در نوروز ۹۶/تغییر و کنترل رفتار رانندگان با تدبیر وزیر راه با نصب دوربین‌های ثبت تخلف

سردار تقی مهری در نخستین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال ۹۶ با اشاره به ویژگی طرح نوروزی ۹۶ نسبت به سال قبل اظهار داشت: با تدبیر آخوندی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر نصب دوربین‌های ثبت تخلف عبور و مرور، رفتار رانندگان بهتر از قبل قابل‌کنترل است که نتایج مثبتی مانند کاهش ۷ درصدی مجروحین  و ۱۰ درصدی جان‌باختگان سر صحنه و ۹ درصدی تصادفات در پیش داشته است.

وی در ادامه از سهم ۷۲ درصدی خودروهای سواری در حوادث رانندگی خبر داد و گفت: ۱۲ درصد وانت‌بارها، ۸ درصد موتورسیکلت، ۶ درصد کامیون  و بین ۱.۵ تا ۲ درصد نیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حوادث رانندگی سهم دارند.  

سردار مهری بابیان اینکه در نوروز امسال ۴۰ درصد علل وقوع حوادث به واژگونی تعلق دارد تأکید کرد: این رقم حاکی از کاهش برخورد دو خودرو است اگرچه این رقم نسبت به سال قبل کاهش داشته است اما  بیانگر تعداد بالایی است که باید فکری برای کاهش آن بشود.

تخریب ۷ پل و آبشستگی محورهای ۷ روستا در آذربایجان شرقی براثر سیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به بارش شدید باران و به دنبال آن وقوع سیل در شهرستان‌های آذربایجان شرقی از تخریب هفت دهنه پل کوچک و یک طرفه شدن محورهای روستاهای آسیب‌دیده خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: درعین حال در محورهای روستایی تعدادی از مسیرها دچار آسیب ۵۰ تا ۶۰ درصدی شدند و قسمتی از روستایی به نام چنار در شهرستان عجب‌شیر را که در دره واقع است، آب برد که در همان ساعات اولیه راه این روستا را برای انتقال نیروهای هلال احمر باز کردیم.

خسارت ۲۴۰ میلیارد ريالی به ابنیه فنی و راه‌های روستایی آذربایجان شرقی/ پیگیری تامین اعتبار مورد نیاز از اداره کل برنامه و بودجه استان

داود کشاورزیان که در راس گروه ویژه وزارت راه و شهرسازی به مناطق سیل زده سفر کرده بود پس از جلسه مدیریت بحران استان آذربایجان از خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی به پل‌های بزرگ و ۱۴۰ میلیارد ریالی به راه‌های روستایی استان آذربایجان شرقی بر اثر وقوع سیل طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: در جلسه امروز قول مساعد اداره کل برنامه و بودجه استان برای تامین اعتبار بهبود سریع قضایا و ترمیم خرابی‌های وارده از سیل به وزارت راه و شهرسازی داده شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل برنامه و بودجه استان بیان داشت: قول مساعد آنها برای تامین  اعتبار بهبود سریع قضایا و ترمیم خرابی های وارده از سیل به وزارت راه و شهرسازی داده شد.

رشد ۱۸ درصدی تردد‌های مرزی و کاهش تخلفات رانندگی نسبت به سال قبل/ جابجایی بیش از ۷ میلیون و ۴۸۰  هزار مسافر در قالب نزدیک به ۶۵۰ هزار سفر در نوروز ۹۶

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال ۹۶ از تردد ۹۶۶هزار و ۸۶۶ نفر از مرزهای زمینی کشور در طول طرح نوروزی و رشد ۱۸ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در مجموع ۷ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۷۲۳ مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای طی طرح نوروزی ۹۶ جابجا شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار سفرهای انجام‌شده از سوی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام طرح نوروزی ۹۶ گفت: در این مدت ۶۴۹۰۸۱سفر با صورت‌وضعیت انجام شد که  ۲/۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییرات میانگین تردد ساعتی در تردد شمارهای مشابه از ابتدا تا پایان طرح گفت: در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد افزایش داشته است و بیشترین تردد در روز دوشنبه ۷ فروردین‌ماه و كمترین تردد روز ۳۰ اسفندماه بوده است.