مفید کیایینژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راهاندازی قطار حومهای هشتگرد در روز ششم دی ماه گفت: این اقدام بسیار موثر بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت.
نماینده مردم ساوجبلاغ٬ نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته مردم ساوجبلاغ٬ نظرآباد و طالقان مطالبه دیگری نیز داشتند که با اختصاص سهمیهای امکان خرید بلیت مشهد از ایستگاه راهآهن هشتگرد فراهم شود تا قطاری که از تبریز عازم مرکز خراسان رضوی است در ایستگاه هشتگرد توقف و مسافران منطقه را سوار کند این مطالبه از اول بهمنماه عملیاتی شد و رضایت مردم را در پی داشت چون پیش از این مردم منطقه برای سفر به مشهد مجبور بودند از ایستگاه راهآهن کرج یا تهران بلیت تهیه کنند و سوار قطار شوند.
وی افزود: هم اکنون شهر جدید هشتگرد ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که طبق صحبت مسئولان شرکت عمران شهرهای جدید افق جمعیتپذیری این شهر تا ۵۰۰ هزار نفر هم میرسد بنابراین استفاده از حملونقل ریلی برای تردد بین شهری در استان البرز اجتناب ناپذیر است و باید بخشی از ترافیک جادهای برای تسهیل عبور و مرور به خطوط ریلی منتقل شود.
عضو مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به روند احداث خط متروی گلشهر-هشتگرد یادآور شد: به نظر میرسد اواسط سال ۹۴ این پروژه تکمیل و به بهرهبرداری برسد که در کنار قطار حومهای میتواند بخشی از بار ترافیک سنگین آزادراه قزوین-کرج و کرج-تهران را جلب کند چون سرریز جمعیت تهران به شهر جدید هشتگرد آمد و اسکان یافت از این رو جمعیت قابل ملاحظهای از هشتگرد هر روز به تهران و کرج میروند و سپس به محل سکونت خود بر میگردند.
کیایینژاد به جاده نیمه تمام هشتگرد به طالقان نیز اشاره کر و تأکید کرد: هم اکنون اگر مردم هشتگرد بخواهند به طالقان بروند باید ابتدا به قزوین رفته و از آنجا عازم طالقان شوند جاده هشتگرد-طالقان ۵۰ کیلومتر این مسیر را کوتاه می کند اما تکمیل آن نیاز به احداث تونلی یک کیلومتری دارد که ۴۰ میلیارد تومان هزینه میخواهد بنابراین احداث جاده هشتگرد-طالقان باید در ردیف طرحهای ملی تعریف شود چون اعتبارات استانی پاسخگوی هزینههای پروژه نیست./