شناسهٔ خبر: 45596 - سرویس ریلی

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

ارائه گزارش تردد زائرین اربعین حسینی در استان‌ها/ نصب ۷ دستگاه تردد شمار در جاده‌های خراسان شمالی/ ورود دومین کشتی حامل محموله گندم ترانزیتی کشور هند به بندر چابهار

اربعین ارائه گزارش تردد زائرین اربعین حسینی از سوی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها، اعلام خبر نصب ۷ دستگاه تردد شمار در جاده‌های خراسان شمالی، انجام عملیات لکه‌گیری ۱۰ هزار مترمربع آسفالت در مسیر حرکت زائرین کربلا در استان مرکزی و ورود دومین کشتی حامل محموله گندم ترانزیتی کشور هند به بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: مسئولیت اجرای ۹۰ درصد از طرح‌های راهسازی در این استان به پیمانکاران بومی سپرده شده تا ضمن ایجاد بستر فعالیت برای شرکت‌های بومی و اشتغال‌زایی، در روند اجرای طرح‌ها نیز تسریع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه احداث چهارخطه گردنه صلوات آباد- سنندج خبر داد.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: تلاش شبانه‌روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی از جابجایی چهار هزار و صد و پانزده نفر زائر اربعین  از مبدأ استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با شروع طرح راهداری زمستانی ۹۶ فعالیت ۱۹ باب راهدارخانه و ۲۵ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان اجرائی می‌گردد.

یزد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: امسال عوامل یگان حفاظت اداره کل راه شهرسازی در سطح استان در راستای برخورد با جرائم مشهود و اجرای احکام بالغ بر ۱۴۴۳ هزار مترمربع از اراضی دولتی به ارزش بالغ بر ۲۳۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان را با اقدامات پیشگیرانه و اجرای احکام قضائی مورد حفاظت قرار داده‌اند.

گلستان

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان از هم استانی‌هایی که قصد عزیمت به سایر نقاط کشور را دارند درخواست کرد از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ آبان ماه، از وسایل نقلیه جایگزین برای سفرهای بین‌شهری استفاده کنند.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در سفر یک روزه استاندار فارس به شهرستان خرامه گفت: محور خرامه به نیریز با مشخصات راه اصلی میانبر از مناطق توریستی حاشیه دریاچه بختگان عبور می‌کند و باعث توسعه این مناطق می‌شود.

مازندارن

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۲۶ درصدی صدور گواهینامه دریانوردی در واحد آزمون و اسناد اداره کل طی شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد.

قم

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: قرارداد واگذاری اراضی دولتی با کاربری آموزشی برای احداث مدرسه در پردیسان مابین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل آموزش و پرورش استان قم منعقد شد.

کرمانشاه

در نشستی تخصصی، ظرفیت‌سازی نهادی در بازآفرینی شهری استان کرمانشاه به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان (اداره عمران و بهسازی شهری) با حضور اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران و همچنین فعالان حوزه بازآفرینی شهری تشکیل شد.

تهران

در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی ۴۴ هکتار از اراضی ملی در سادات محله، کیلان، شیخ شبلی، روح‌افزا، قلعه سنگی، شلمبه، لمسار، چشمه اعلاء، نود و چنار واقع در شهرستان دماوند به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از چگونگی مراحل پایانی واگذاری مسکن های مهر باقیمانده استان و همچنین نحوه اجرای مسکن اجتماعی توضیح داد.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود کشتی شیبا حامل پارت دوم محموله گندم ترانزیتی ۱۱۰ هزار تنی کشور هند به افغانستان خبر داد.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی از اول آبان تاکنون ۷۶۲۸ نفر زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری استان زنجان به کربلا اعزام شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: احداث دو دستگاه تقاطع غیر همسطح شماره ۱ و ۲، بهسازی پل مهتر چای بصورت احداث پل جدید در کنار پل موجود، بهسازی ۱۶ کیلومتر از محور بصورت چهار باند رفت و برگشت و رفوژ سیمانی و شانهٔ آسفالتی عریض و ایمن و ارتقاء این راه به راه اصلی درجه یک با عرض ۱۱ متر با شانه‌های آسفالته از اهداف این پروژه در فاز اول بود.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: ۱۴۵ کیلومتر از راه آهن رشت - قزوین ریل گذاری شده و زیرسازی آن نیز افزون بر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خوزستان

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، عباس پورسلان به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان منصوب شد.

قزوین

کارشناس ناظر شهرستان آبیک از بررسی وضعیت کاربری پلاک‌های تجاری شهر آبیک در جلسه کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری آبیک خبر داد.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از ثبت یک‌ میلیون و ۹۷۵ هزار تردد در مدت‌زمان اجرای طرح ترافیکی اربعین حسینی در جاده‌های استان خبر داد.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۹۵ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان امسال بهسازی می‌شود.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: طی امسال هفت دستگاه تردد شمار جدید در سطح جاده‌های استان نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۶۰ زائر اربعین حسینی از این استان توسط حمل و نقل عمومی به مرز چذابه منتقل شدند.

خراسان رضوی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار از خلع ید ۳۳ هکتار از اراضی ملی این شهرستان به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از رفع تصرف حدود ۲۰ هزار مترمربع (۲ هکتار) از اراضی ملی شاندیز به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال خبر داد.

مازندارن

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، عبداله بهادری به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران منصوب شد.

مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با آمادگی کامل از آذرماه به استقبال زمستان می‌رود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از لکه‌گیری ۱۰ هزار مترمربع و ۵ کیلومتر شانه سازی در مسیر تردد زائرین کربلای معلی خبر داد.