شناسهٔ خبر: 47945 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید انجام شد؛

بازدید و شرکت در جلسه پایش شهرهای جدید شیرین‌شهر و رامین در استان خوزستان/ تاکید بر توجه به وجه مالی و اقتصادی در تدوین و بازنگری طرح‌های توسعه‌ای شهرهای جدید

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان خوزستان، به منظور شرکت در جلسات پایش دوره‌ای شهرهای جدید از شهر جدید شیرین‌شهر و رامین در آن استان بازدید و تاکید کرد: در تدوین طرح‌های توسعه شهری و حتی در بازنگری‌ها وجه مالی و اقتصادی نیز درنظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از اعضای هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای‌جدید به منظور شرکت در جلسات پایش دوره‌ای شهرهای جدید شیرین‌شهر و رامین به استان خوزستان سفر کرد و ضمن شرکت در جلسه از آن دو شهر جدید بازدید بعمل آورد.

طاهرخانی در جلسه پایش دوره ای شیرین شهر، گفت: ضرورت دارد تا سایت های مسکن مهر دارای متقاضای در شیرین شهر به صورت متمرکز آماده سازی و محوطه‌سازی شود و از انجام اقدامات عمرانی پراکنده در سطح شهر پرهیز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان شهرهای جدید و به دلیل کمبود منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید در خدمات رو بنایی مثل تصفیه خانه فاضلاب، حداقل ۵۰ درصداز منابع استانی و طرح های تملک استانی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین ضمن تقدیر از ایجاد چشم انداز مناسبی از آینده شهر جدید شیرین شهر اظهار امیدواری کرد: انشالله ظرف ۳ تا ۴ سال آینده با این رویکرد شیرین شهر جدید متحول خواهد شد.

وی گفت: شرکت شیرین‌شهر می‌بایست در پروژه‌های مسکن مهر به صورت هدفمند عمل کند و کلیه پروژه‌های آماده سازی و محوطه‌‌سازی شركت شیرین در شرکت مادر بررسی و برنامه ریزی شود تا از پراکنده کاری و انجام هزینه‌های غیر ضرور جلوگیری شود.

در ادامه سفر طاهرخانی به استان خوزستان، از شهر جدید رامین نیز بازدید بعمل آمد و وی در جلسه پایش شهر جدید رامین به ارایه نکاتی پرداخت.

طاهرخانی گفت: ضرورت دارد تا برای ایجاد فضای سبز و درختکاری در سایت های مسکن مهر در شهر جدید رامین اقدامات مناسبی انجام گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای سبز در سایت‌های باغ ویلایی شیرین‌شهر الگوی مناسبی برای رامین به منظور جذب سرمایه گذاران است. همچنین در تدوین طرحهای توسعه شهری و حتی در بازنگری ها وجه مالی و اقتصادی نیز درنظر گرفته شود.

گفتنی است، نخستین جلسه رسمی شورای پژوهشی شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر ضرورت تصویب و پایش طرح های پژوهشی در شهرهای جدید، به منظور بررسی ظرفیت های قانونی پژوهش ها در برنامه ششم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

همچنین در هفته گذشته، جلسات پایش دوره ای شهرهای جدید گلبهار و بینالود در استان خراسان رضوی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیات عامل و مسئولان استانی برگزار شد.