شناسهٔ خبر: 47416 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه رسمی شورای پژوهشی شرکت عمران شهرهای جدید مطرح شد:

تأکید بر ضرورت تصویب و پایش طرح‌های پژوهشی در شهرهای جدید/ لزوم بررسی ظرفیت‌های قانونی پژوهش‌ها در برنامه ششم

جلسه اولین جلسه رسمی شورای پژوهشی شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر ضرورت تصویب و پایش طرح‌های پژوهشی در این مناطق و بررسی ظرفیت‌های قانونی پژوهش‌ها در برنامه ششم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه رسمی شورای پژوهشی شرکت عمران شهرهای جدید در محل شرکت مادر  با حضور حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و اعضای هیئت مدیره این شرکت به همراه تمامی اعضای شورا پژوهشی برگزارشد.

در  ابتدا این جلسه، دبیر شورا و مشاور سیاست گذاری مدیرعامل در امور تحقیق و توسعه به ارائه مبنای اقدامات شورای پژوهشی، ضرورت‌های حمایتی شرکت برای پیشبرد امور و انتظارات و شرایط تسهیل‌گری و تحقق پذیری برای گروه تحقیق و توسعه پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر ضرورت تصویب و پایش طرح‌های پژوهشی شرکت مادر و شهرهای تابعه  از ابتدا و در ادامه آن توسط شورای پژوهشی تأکید کرد.

همچنین طاهرخانی در ادامه به لزوم تهیه و تدوین برنامه پژوهش و به تصویب رساندن آن در شورای پژوهشی را از اولویت‌های دبیرخانه شورای پژوهشی دانسته و بر اجرای آن نیز تأکید کرد.

در ادامه، حسین ایمانی جاجرمی عضو هیات مدیره شهرهای جدید خواستار مساله محور کردن پژوهش‌ها، تعریف سیاست‌های شرکت و جایگاه شرکت‌های تابعه در حوزه پژوهش و نیز شیوه تأمین مالی و اختصاص بودجه، به این حوزه شده  و با بیان اینکه طرح های پژوهشی مصوب باید در ارتباط و در جهت رفع مشکلات شهرهای جدید باشد به ضرورت بررسی ظرفیت‌های قانونی پژوهش‌ها در برنامه ششم اشاره کرد.

همچنین، اکبری عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ضمن تاکید بر کاهش حجم گزارش‌های پژوهشی ارائه شده و تبدیل آن ها به گزارشات سیاستی موجز، بر تهیه شیوه‌نامه پژوهش به عنوان سند بالادستی و معرفی حوزه های پژوهش مورد نظر شرکت درشیوه نامه تأکید کرد.

در ادامه نشست برخی از اعضای شورای پژوهشی  به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مدیرعامل شرکت قول مساعدت جهت تأمین فضای کار، تجهیزات و نیروی انسانی لازم را برای گروه تحقیق و توسعه دادند./

نظر شما