شناسهٔ خبر: 49912 - سرویس هوایی

۳ روز تلاش برای یافتن لاشه هواپیما؛

آخرین خبرها از سومین روز جست وجوی لاشه هواپیمای ای تی آر/ لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج پیدا شد/ اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی و گروه های امدادی

جستجو در حالی که منابع خبری به نقل از سخنگوی سپاه خبر از یافتن لاشه هواپیمای شرکت آسمان داده اند مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی برای شناسایی لاشه هواپیمای ATR خبر داد.

درحالی که روزهای اول و دوم جست وجوی هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج به دلیل شرایط نامناسب جوی کوه‌های دنا بدون نتیجه پایان یافت، با افزایش تجهیزات و بهبود شرایط جوی، امیدها در روز سوم برای یافتن لاشه هواپیما بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استاندار کهگیلویه وبویراحمد صبح سه شنبه در این زمینه به ایرنا گفت: با توجه به تجهیزات و افزایش نیروی انسانی و بهبود شرایط جوی، ممکن است تا ظهر امروز لاشه هواپیما پیدا شود.

علی محمد احمدی افزود: آخرین گمانه زنی‌ها و نظر کارشناسی مبنی بر این است که قله بیژن در استان کهگیلویه وبویراحمد محل سقوط احتمالی هواپیماست که امروز جست وجوی بیشتری در این قسمت خواهد شد.

وی عنوان کرد: منطقه جست وجوی هواپیما در پهنه‌ای به وسعت ۱۹ در ۶ کیلومتر است که بخش عمده این مناطق جست وجو شده است.

احمدی بیان کرد: علاوه بر پایگاه سمیرم در استان اصفهان، امروز یک پایگاه امدادی در سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز راه اندازی شده است تا جست وجو در این منطقه نیز صورت گیرد.

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به کاهش توده‌های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید، احتمال یافتن لاشه هواپیما وجود دارد.

...............................................

خلبان ATR تا آخرین لحظه اعلام وضعیت اضطراری نکرد/‌ هواپیما ELT داشت اما پس از حادثه سیگنال نداد

مخالفان خرید هواپیماها امروز از فرسودگی ناوگان هوایی حرف می زنند

اعزام کماندوهای ارتش به محل سقوط هواپیمای آسمان

دید افقی برای جست و جوی هوایی هواپیمای سانحه دیده مناسب است

۹ بالگرد و یک هواپیمای شکاری در جست وجوی هواپیمای «ای تی آر»

قطعاتی از لاشه هواپيمای ATR سانحه ديده رويت شد

تلاش بی‌وقفه نیروهای جستجوگر برای رسیدن به محل وقوع حادثه

ماموریت ارتش برای انتقال اجساد جانباختگان حادثه هواپیمای تهران- یاسوج

................................................

جلال پوران فرد اظهار داشت: نیروهای اورژانس، امروز در منطقه سمیرم در ۲ قسمت تجسس را ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: قسمت نخست، پرواز بالگردهای سازمان اورژانس بر فراز رشته کوه‌های دنا و سمت دوم، خودروی آفرود اورژانس کشور در دشت سمیرم خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تلاش بی‌وقفه ۴۰ تیم امداد و نجات تخصصی هلال احمر در برف و کولاک دنا در روز سوم حادثه شروع شده است.

امان الله جهان بین با اشاره به سرمای منفی ۲۰ درجه و برف و کولاک شدید کوه دنا گفت: ۴۰ تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان جمعیت هلال احمر بدون وقفه همچنان در حال جست وجوی لاشه هواپیمای تهران - یاسوج هستند.

وی اظهار داشت: تیم‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان به منطقه اشراف کامل دارند.

وی بیان کرد: ۱۲ دستگاه خودرو امداد و نجات از جمعیت هلال احمر نیز از همان ساعات اولیه به منطقه پادنای سمیرم اعزام شدند.

جهان بین تصریح کرد: عملیات جست وجو با همکاری تیم‌های امداد و نجات استان‌های فارس، اصفهان و ایلام در مناطق مختلف در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات با امکانات و تجهیزات به‌روز عملیات جست و جو را انجام می‌دهند.

جهان بین با اشاره به سرما و یخبندان منطقه اظهار کرد: تیم‌هایی که امکانات کافی ندارند نباید در منطقه ساکن شوند.

وی افزود: تیم‌های پشتیبان جمعیت هلال احمر استان فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام برای امداد رسانی بیشتر در آماده باش کامل هستند.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ بوده و بر اساس اعلام اورژانس، این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.

جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه پس از سقوط هواپیما آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

احتمال پیدا شدن لاشه هواپیمای سانحه دید/ اعزم تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی برای شناسایی لاشه هواپیما

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی برای شناسایی لاشه هواپیمای ATR خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدسعید شرفی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: چیزی پیدا شده که مطمئن نیستیم لاشه هواپیماست، برای اطمینان از این موضوع تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به محل پیدا شدن اعزام شده ‌اند.

وی پیش از این در رابطه با جدیدترین اقدامات انجام شده برای یافتن هواپیمای ATR آسمان به تسنیم گفته بود: کارها برای یافتن لاشه هواپیمای مذکور بین دستگاه‌های ذی ربط تقسیم‌بندی شده است.

وی با اعلام این‌که امروز تجهیزات کمکی زیادی به محل وقوع سانحه می‌رسد، تصریح کرد:‌ علاوه بر این کماندوهای ارتش نیز برای کمک به عملیات تجسس به محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند.

وی با بیان این‌که پیش از این ۵ هلی‌کوپتر در اختیار داشتیم که امروز تعداد آنها به ۷ فروند افزایش می‌یابد، افزود:‌ همچنین پهپادهای بیشتری طی امروز برای عملیات جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام ابن‌که این پهپادها قابلیت فیلمبرداری و تصویربرداری دارند، گفت: خیلی امیدوار هستیم امروز تا قبل از ظهر هواپیما را پیدا کنیم چراکه پس از آن سه چهار روز شرایط نامساعد آب و هوایی را در منطقه خواهیم داشت.

شرفی تا بیان این‌که تا این لحظه (ساعت ۲۴) هیچ نشانی از هواپیما پیدا نکرده‌ایم،  بیان کرد:‌ سپاه نیز در حال استقرار یک سری تجهیزات در منطقه است.

وی اظهار کرد:‌بالگردهای خیلی مجهز و هواپیماهای نقشه‌برداری در حال ورود به منطقه است. همچنین سازمان ارتباطات رادیویی هم یک سری تجهیزات پیدا کردن و شناسایی به منطقه ارسال کرده و اگر قرار باشد لاشه هواپیما پیدا نشود فقط به خاطر بدی آب و هواست.

وی با تاکید بر این‌که تجسس زمینی ۲۴ ساعته است و هم‌اکنون کوهنوردان در حال جستجو هستند، یادآور شد:‌۱۲ پهپاد برای عملیات تجسس هواپیمای ATR آسمان به کار گرفته شده است.

لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج پیدا شد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز سه شنبه تایید کرد: لاشه هواپیمای ساقط شده تهران - یاسوج در یکی از مناطق برف گیر منطقه نوقل پیدا شده است.

یک فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه در مسیر تهران - یاسوج از صفحه رادار محو شد. گفته می شود این هواپیما با ۶۶ مسافر و خدمه به علت شرایط نامساعد جوی سقوط کرده است.

«مرتضی سلیمی» در سخنانی که در کانال اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر منتشر شد، نوشت: امدادگران و نجات گران جمعیت هلال ‌احمر، قطعه‌ای شبیه به لاشه هواپیمای‌ تهران - یاسوج‌ پیدا شده است.

در همین حال سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه اعلام کرد: بالگردهای سپاه لاشه هواپیمای تهران - یاسوج را پیدا کردند.

سردار رمضان شریف با اشاره به عملیات جستجوی بالگردهای سپاه گفت: بالگردهای نیروی هوا فضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمایی آسمان را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

وی گفت: بر اساس مشخصاتی که پهپادها داده بودند،۲ بالگرد به محل اعزام شدند و لحظاتی قبل که با سردار حاجی زاده صحبت کردم گفتند که لاشه هواپیما پیدا شده است و تصاویری که از بالا گرفتند حتی آرم و نشان هواپیما به خوبی مشخص است و پیدا شدن محل سقوط هواپیما قطعی است.

سردار شریف گفت: مهمترین نکته پیدا شدن هواپیما بود و به محض مهیا شدن شرایط جوی امکان هلی برد و ارسال امدادگران زمینی فراهم است.

در همین حال «عزیر فعلی» معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز اخبار مربوط به مشاهده لاشه هواپیمای تهران - یاسوج توسط یکی از بالگردها را تایید کرده است.