شناسهٔ خبر: 5435 - سرویس مسکن و شهرسازی

نریمان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

تصویب تسهیلات ۳۰ میلیونی مسکن‌مهر اقدامی مقدس بود/ تکمیل واحدها در گرو همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط

محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اقدام شورای پول و اعتبار در تصویب تسهیلات ۳۰ میلیونی مسکن مهر را مقدس دانست.

محسن نریمان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اقدام شورای پول و اعتبار در افزایش تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان مقدس است تاکید کرد: این اقدام به نفع طبقه متوسط جامعه بود، تاکنون نیز بین پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان از محل اقساط مردمی برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به بانک بازگردانده شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص پیگیری‌ها برای حل مشکلات مردمی در زمینه مسکن مهر اظهار کرد: یکی از مسائلی که سیاست وزارت راه و شهرسازی هم به شمار می‌آید این است که ما به صورت ناظر برای حل مشکلات وارد عمل می‌شویم نه به عنوان طرف قرارداد. زیرا در واقع ما مسئولیت مستقیم بر طرف کردن این مشکلات را نداریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: مردم باید سعی کنند در وهله اول مشکلات‌شان را با برگزاری جلسات برطرف کنند اما در صورتیکه با پیمانکار مشکل لاینحل داشتند، مسئول مربوطه فراخوانده می‌شود و اگر لازم باشد، پیگیری قضایی انجام خواهد شد. از آن‌جایی که اعتباری برای واحدهای تحویل شده اختصاص نیافته اگر ساختمانی با مشکل مواجه شود برای برطرف شدن آن لازم است بر اساس قوانین جاری کشور عمل شود. باید متذکر شوم که آغاز ساخت‌وساز اغلب این ساختمان‌ها مربوط به پیش از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید است و ما در این دولت نسبت به تکمیل واحدها اقدام کردیم.

نریمان همچنین درباره تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر گفت: در شهرهای جدید افرادی که تعرفه پرداخت کرده‌اند باید انشعابات را دریافت کنند. مسئولان وزارت نیرو هم تاکید دارند که برای تکمیل انشعابات نیاز به امکاناتی دارند که باید در شهرهای جدید تامین شود. با توجه به شتابزدگی و بی‌برنامگی که در طرح‌های زیربنایی و روبنایی مسکن مهر شاهدیم، تصمیم گرفتیم با مجوزهایی که از وزیر راه و شهرسازی دریافت کردیم به این موضوع ورود کنیم و از محل تهاتر و فروش زمین‌هایی که در اختیار داریم و همچنین مشارکت با پیمانکاران در خدمات فرهنگی، رفاهی، ورزشی این خدمات را برای مردم آماده کنیم.

وی تاکید کرد: متولی مسکن مهر فقط وزارت راه و شهرسازی نیست بلکه در یک معنی عام و کامل دولت و وزارتخانه‌های ذیربط به ویژه وزارت نیرو متولی این موضوع هستند. در سال ۹۴ تلاش می‌کنیم طرح‌های زیربنایی و روبنایی هم به نتایج مثبتی برسد.  

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اکثر واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید در سال ۹۴ و بخشی کمی هم در سال ۹۵ تکمیل خواهد شد. /