شناسهٔ خبر: 56100 - سرویس هوایی

مرور هفتگی بر اخبار حوزه هوایی:

آغاز پروازهای حج تمتع/ ناکام ماندن خرید دومین هواپیمای فلایت چک به خاطر جوسازی/ موافقت اولیه برای تضمین سرمایه خارجی در شهر فرودگاهی امام(ره)

هواپيما هما آغاز پروازهای حج تمتع، ناکام ماندن خرید دومین هواپیمای فلایت چک به خاطر جوسازی ها، موافقت اولیه برای تضمین سرمایه خارجی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) توسط بانک مرکزی و انجام ۳۶ هزار و ۳۳۹ پرواز در فرودگاه های ایران در خرداد ۹۷ از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

جوسازی‌ها مانع خرید دومین هواپیمای‌ فلایت چک شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، ضمن تاکید بر اهمیت صنعت هوانوردی در توسعه اقتصادی و اشاره به اهمیت این صنعت در تحقق عدالت جغرافیایی گفت: اقدام برای خرید دومین هواپیمای فلایت چک به خاطر حملات به شرکت فرودگاه‌ها و جوسازی علیه خرید هواپیما اول متوقف شد.

رحمت اله مه آبادی به موضوع خرید فلایت‌چک و مشکلات قبل و بعد از خرید این هواپیمای استراتژیک هم اشاره‌ای کرد و گفت: ‌معتقدم یکی از خاطرات ماندگار صنعت حمل و نقل هوایی، خرید همین هواپیمای فلایت چک فعلی بود، فلایت‌چک استراتژیک‌ترین خرید اویشن ایران و نماد خرید هوشمندانه و تلاش برای رفع بحران ملی بود.

مه‌آبادی اظهار داشت: این هواپیما پیش از این در کشور وجود نداشت در حالی که از لحاظ ایمنی پرواز، وجود هواپیمای فلایت‌چک بسیار ضروری ‌است و نبود فلایت‌چک به اختلال جدی در حمل و نقل هوایی و تعطیلی فرودگاه‌ها منجر می‌شد و تعطیلی فرودگاه‌ها مشکلات بزرگ برای کشورها می‌آفریند.

ارتقای سطح استانداردها در فرودگاه پیام به دنبال تبدیل به فرودگاه مسافری

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بازدید از فرودگاه پیام گفت: مسلما تغییر کاربری فرودگاه تمامی استانداردهای ناظر بر فرودگاه را تغییر خواهد داد.

رحمت‌اله مه آبادی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در راس هیاتی از مدیران آن شرکت از فرودگاه بین المللی پیام بازدید کردند. این هیات در کنار مدیرعامل، هیات مدیره و مدیران ارشد فرودگاه بین المللی پیام ابتدا از ترمینال مسافری ، سطح پروازی باند، پروژه آسفالت ریزی باند، فضای استریپ پروازی، سطوح اپرون فرودگاه، تجهیزات روشنایی اپرون، محل پارک پوزیشن هواپیما، تجهیزات اطفا حریق فرودگاه و ساختمان ایمنی زمینی و آتش نشانی بازدید به عمل آورده و سپس در جلسه ای حاضر گردیدند. 

مه آبادی در این بازدید گفت: در این جلسه اخبار و اطلاعات خیلی خوبی را شنیدیم و امیدوارم که برنامه های فرودگاه بین المللی پیام به سرعت اجرا گردد چرا که مسافری شدن این فرودگاه یک رویداد بزرگ است.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: مجموعه پیام با پذیرش پروژه مسافری کردن فرودگاه، فداکاری کرده و به نفع مردم قدم بر می دارد چرا که این امر مستلزم سرمایه گذاری بالا، پذیرش مشکلات متعدد و مسولیت پذیری فراوان است.

اعزام اولین پرواز حج از فرودگاه امام خمینی (ره)

پس از برگزاری مراسم بدرقه حجاج در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اولین گروه از زائران عازم مدینه منوره شدند.

مراسم بدرقه حجاج با حضور قاضی‌عسگر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، شهرام آدم نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» برگزار شد.

پس از این مراسم، نخستین گروه از حجاج ایرانی ساعت ۷:۵۳ با پرواز شماره ۵۸۰۱ هواپیمایی سعودی عازم مدینه منوره شدند تا پروازهای حج تمتع امسال آغاز شود. هواپیمایی سعودی یک فروند ایرباس ۳۳۰ را برای انجام این پرواز اعزام کرده بود.

انجام یک سوم عملیات حج در فرودگاه امام خمینی(ره)

علی رستمی، معاون امور فرودگاهی و عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: پروازهای رفت حجاج تا تاریخ ۲۴ مردادماه ادامه خواهد داشت و در مجموع ۲۵ هزار و ۲۵۰ نفر به وسیله ۹۸ پرواز به شهرهای مدینه و جده اعزام خواهند شد. این پروازها به طور متوسط در ۳ نوبت در روز و توسط دو ایرلاین ایران‌ایر و سعودی انجام می‌شوند.

رستمی بازه انجام پروازهای برگشت را نیز از ۳ تا ۲۴ شهریورماه سال جاری اعلام کرد و گفت: در بازگشت نیز ۹۵ پرواز انجام شده و ۲۶ هزار و ۹۷۰ هزار نفر از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور باز خواهند گشت.

وی ادامه داد: حجاج ۷ استان تهران، قم، مرکزی، البرز، لرستان، قزوین، سمنان و همچنین شهر کاشان از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد.

به گفته رستمی، امسال تعداد حجاج اعزامی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزایش یافته و در حدود یک سوم عملیات حج از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.

اعزام ۴۹۳ زائر گیلانی به حج از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت

مدیرکل فرودگاه استان گیلان با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تسهیلات حج در فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: امسال ۴۹۳ نفر از طریق این فرودگاه به حج اعزام خواهند شد.

غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه استان گیلان از برگزاری جلسه کمیته تسهیلات حج در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و گفت: همه ذی‌نفعان عملیات حج، یعنی نیروی انتظامی، اداره کل امنیت انتظامی استان، سپاه فرودگاه، پلیش فرودگاه، اداره گذرنامه نهاد ریاست جمهوری، اداره گذرنامه اتباع خارجی، گمرک، مرکز بهداشت، امور شعب بانک ملی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، واحد سوختگیری هواپیمایی و اداره هواشناسی در این جلسه حضور داشتند.

کریم آقایی با اشاره به انجام پروازهای رفت حجاج در فرودگاه رشت در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ تیرماه سال جاری افزود: این پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام شده و ۴۹۳ نفر با این پروازها به حج مشرف خواهند شد.

به گفته وی پرواز برگشت حج در فرودگاه سردار جنگل رشت نیز در تاریخ ۶ شهریور سال جاری انجام خواهد شد.

عزیمت ۴۵۰۰ زائر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی

مديرکل فرودگاه‌های استان آذربايجان شرقی در نشست هماهنگی عمليات حج تمتع ضمن اعلام خبر اعزام ۴۵۰۰ زائر از فرودگاه تبریز، از آمادگی کامل فرودگاه تبريز از نظر امکانات، تجهيزات و زيرساخت‌های لازم برای برگزاری مطلوب پروازها خبر داد.

مصطفی صفايی گفت: امسال با توجه به اینکه باند فرودگاه اردبیل در حال بهسازی و تعمیر است، فرودگاه تبریز علاوه بر حجاج آذربایجان شرقی، میزبان حجاج استان اردبیل نیز خواهد بود و طبق برنامهریزیهای انجام شده ۸۵۰ نفر از زائران اردبيل در قالب سه پرواز از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مديركل فرودگاههای آذربايجان شرقی گفت: عملیات اعزام حجاج استان آذربایجان شرقی نیز از ۲۰ مرداد آغاز میشود و طی چهار روز ۳۶۵۰ نفر از حجاج در قالب ۹ پرواز از فرودگاه تبریز اعزام خواهند شد.

نشست هماهنگی عمليات حج با حضور رئيس سازمان هواپيمايی کشوری

جلسه هماهنگی عمليات حج تمتع ۱۳۹۷ با حضور علی عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايی کشوری، معاونان ومديران سازمان، نمايندگان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوايی، مديرعامل شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامي ايران، رئيس پليس فرودگاه‌ها، معاون شهر فرودگاهی حضرت امام (ره)، سپاه حفاظت هواپيمايی، گذرنامه و سوخت گيری برگزار شد.

علی عابدزاده رئيس این سازمان در اين جلسه از مسئولان ذيربط در امر جابه جايي زائران حج تمتع ۱۳۹۷ خواستار شد به منظور جلوگيری از بروز هر نوع ناهماهنگی و به تناسب اهميت بالای اين سفر معنوی علی رغم تمامی كمبودها سرويس مناسب و در خور شان زائران عزيز ارائه شود.

وي افزود: يقينا سازمان هواپيمايی كشوری باتمام توان در اين ايام همراه و همگام نسبت به تسهيل عمليات حج از هيچ كمك و پشتيبانی مضايقه نخواهد كرد.

آمادگی کامل فرودگاه‌ها برای برقراری پروازهای ايمن و به موقع حج تمتع

قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در مراسم بدرقه حجاج تاکيد کرد که تمام اقدامات لازم در فرودگاه‌ها برای انجام به موقع و ايمن پروازهای حجاج انجام شده است.

 حسین اسفندیاری در مراسم بدرقه حجاج با بیان این مطلب به ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه‎های كشور برای برقراری پروازهای ایمن و به موقع حجاج پرداخت و عنوان كرد: دستورالعمل‎های لازم برای پروازهای حج را از اسفند ۹۶ به فرودگاه‎ها ابلاغ و جلسات متعددی را در ستاد و فرودگاه‎ها برگزار كردیم.  همچنین به بررسی نواقص و اشكال های موجود در عملیات حج سال گذشته پرداختیم و در جلسات مشترك با حضور مسئولان ارگان‎های مختلف فرودگاهی و شركت‎های هواپیمایی فعال در اعزام حجاج و نیز شركت‎های هندلینگ دستورالعمل‎های لازم را متذكر شدیم و هماهنگی‎های لازم انجام شد. همزمان در فرودگاه‎ها با برگزاری جلسات با ارگان‎ها و ایستگاه‎های شركت‎های هواپیمایی هماهنگی لازم انجام شده است.

ارائه خدمات هندلینگ کلیه پروازهای عملیات تمتع امسال توسط «هما»

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» ارائه خدمات زمینی به تمام پروازهای حج امسال را بر عهده دارد.

خدمات هندلینگ به کلیه پروازهای عملیات تمتع امسال اعم از هواپیمایی سعودی و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در ۱۹ ایستگاه پروازی توسط مجموعه خدمات فرودگاهی «هما» به هواپیماهای هر دو شرکت برگزار کننده عملیات تمتع که انتقال ۸۶ هزار زائر امسال را بر عهده دارند، ارائه می‌شود.

موافقت اولیه برای تضمین سرمایه خارجی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) توسط بانک مرکزی

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با اشاره به ضرورت تامین مالی اجرای فاز دوم شهر فرودگاهی از محل منابع خارجی گفت: در خصوص پروژه اصلی شهر فرودگاهی که توسعه فاز ۲ فرودگاه و احداث ترمینال ایران شهر است، تحولات خارجی می‌تواند تاثیر گذار باشد.

حسین تاجیک ادامه داد: حمایت دولت، وزیر و سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در وزارت اقتصاد، تایید اولیه برای صدور ضمانت بانک مرکزی برای پروژه ایران شهر گرفته شده است و برای اجرایی شدن این ضمانت‌نامه باید از شورای عالی اقتصاد مصوبه اخذ شود. این کلید کار احداث پایانه هوایی ایران شهر است.

وی افزود: بر پایه همین تایید اولیه فراخوان احداث ایران شهر به صورت EPCF و با تامین مالی به صورت فاینانس صادر شده است. فکر می کنیم ایران شهر در این مسیر موفق خواهد بود و سرمایه‌گذاری در آن برای سرمایه‌گذار خارجی ریسکی نخواهد داشت.

ایرباس ۳۳۰ یک هواپیمای استراتژیک است

خلبانان ایرباس A۳۳۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران معتقدند که که این هواپیما به عنوان یک هواپیمای استراتژیک، می‌تواند نقش مهمی را در توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران بازی کند و از سوی دیگر به واسطه فناوری پیشرفته‌اش، رفاه و امنیت را برای پروازهای ایران‌ایر به ارمغان آورده است.

علی گیاهی، خلبان ارشد ایران ایر در این رابطه گفت: ایرباس ۳۳۰ در دنیا به عنوان یک هواپیمای استراتژیک غیر نظامی شناخته می‌شود. چراکه مسافت بسیار زیادی را طی می‌کند و هزینه‌های عملیاتی پایینی دارد. این هواپیما دلیلی برای بهبود مسایل اقتصادی و درامدزایی برای شرکت‌ها به حساب می‌آید. اکنون ایران‌ایر مسیرهای بسیار دور خود را مانند استکهلم و گوتنبرگ را بدون سوختگیری در مقصد با این هواپیما انجام می‌دهد.

وی بر اهمیت مساله سوخت تاکید کردو افزود: پیش از ورود این هواپیما ایران‌ایر پروازهای اروپایی خود را با با ایرباس A۳۰۰-۶۰۰انجام می‌داد. ظرفیت سوخت این هواپیما به قدری بود که تنها می‌توانست برای پرواز تا مقصد و در صورت لزوم فرودگاه جایگزین سوخت حمل کند. در دوره تحریم‌های گذشته که برخی فرودگاهی‌های اروپایی سوخت‌رسانی به پروازهای ایرانی را متوقف کرده بودند، پروازهای اروپایی ایران ایر ناچار بودند در برگشت به ایران در نقطه سومی نشسته و سوختگیری کنند. اهمیت سوخت از آن جهت است که بر نوع پرواز و امنیت آن تاثیر می‌گذارد. ایرباس ۳۳۰ این مشکل را حل کرده است، چراکه اکنون پروازهای اروپایی ایران‌ایر می‌توانند بدون نیاز به سوختگیری، به دورترین مقاصد اروپایی، مانند لندن پرواز کرده و بازگردند.

انجام ۳۶ هزار و ۳۳۹ پرواز در فرودگاه های ایران در خرداد ۹۷

آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که در خردادماه سال جاری۳۶ هزار و ۳۳۹ پرواز در فرودگاه‌های کشور انجام شده که این تعداد نسبت به ماه پیش از آن ۵ درصد کاهش داشته است. همچنین این آمار نشان می‌دهد پروازهای زیارتی در خردادماه کاهش یافته‌اند.

مطالعه آمار منتشر شده توسط گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در خردادماه سال ۱۳۹۷ مجموعا ۳۶ هزار و ۳۲۹ پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۵ فرودگاه اختصاصی کشور انجام شده است و ۴ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۶۴۹ مسافر و ۴۰ میلیون و ۱۰ هزار و ۹۱۵ کیلوگرم بار در این فرودگاه‌ها اعزام و پذیرش شده‌اند. این آمار نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۳و ۴ درصد کاهش و ۱ درصد افزایش و نسبت به اردیبهشت به ترتیب ۵، ۱۰ و ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حضور ايران در اجلاس بين منطقه‌ای اروپا و خاورميانه ايکائو

ایران در اجلاس بین منطقه ای اروپا و خاورمیانه ایکائو که در خصوص مدیریت اطلاعات هوانوردی، مقررات و الزامات آتی و چالش های پیشرو برگزار شده بود، حضور یافت.

در این اجلاس ۳روزه که در دفتر منطقه ای اروپایی ایکائو در پاریس برگزارش شد، نمایندگان کشورهای عضو دفاتر منطقه ای خاورمیانه و اروپا، نمایندگان سازمان‌های بین المللی صنعت به بررسی پیش نویس ویرایش چهلم ضمیمه پانزدهم کنوانسیون شیکاگو، همچنین روش های اجرایی مقررات جدید و فناوریها و نرم افزارهای مورد نیاز پرداختند.

با رفع موانع پروازی، ایمنی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه ساری افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه‎های استان مازندران از رفع بخشی از موانع پروازی باند ۳۴ فرودگاه ساری و افزایش ایمنی نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه خبر داد.

 سعداله وطن خواه گفت: دکل‎های برق انتهای باند ۳۴ فرودگاه ساری از سال ۱۳۴۸ نصب شده بود که به دلیل ارتفاع زیاد آنها و به خطر افتادن ایمنی هواپیماها در زمان نشست و برخاست، برای حفظ ایمنی بیش از ۵۰۰ متر از آستانه این باند ۲۶۰۰ متری کاهش پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: با این وجود در سال ۹۱ شرکت توانیر طول سه دکل نزدیک به باند را از ۳۶ متر به ۵۲ متر افزایش داد و این امر باعث جابجایی ۹۰۰ متر دیگر از آستانه باند شد که در جمع، بیش از ۱۴۰۰ متر از باند بدون استفاده مانده بود برای همین مجبور بودیم همه پروازها را از باند مقابل انجام دهیم اما وقتی که وزش باد شرایط را تغییر می‎داد و باید در جهت باند ۳۴ نشست و برخاست انجام می‎شد با مشکل مواجه می‎شدیم و به طور کلی وجود این دکل‎ها باعث شده بود که عملیات پروازی با ریسک بیشتری انجام شود.

افزایش ظرفیت پارکینگ هواپیما در فرودگاه اصفهان با اعتبار ۲۳۲ میلیارد ریالی

مديرکل فرودگاه‎های استان اصفهان از آغاز عمليات توسعه پارکينگ هواپيما فرودگاه اصفهان به منظور افزايش توان اين فرودگاه برای ميزبانی هواپيماهای شرکت‎های هواپيمايی خبر داد.

 حسن امجدي گفت: در جریان این عملیات که پس از انجام مطالعات اولیه و برگزاری مناقصه آغاز شده است ظرفیت پارک هواپیما از ۱۰ موقعیت به ۲۳ موقعیت افزایش خواهد یافت.

امجدی با بیان اینکه با اجراي این طرح  گامی مهمی برای توسعه زيرساخت‎هاي اساسي و افزايش ظرفيت پذيرش و خدمت‎رساني برداشته خواهد شد، گفت: مبلغ قرارداد پروژه ۲۳۲ میلیارد و ۳۰۰ ميليون ریال پیش‎بینی شده است که باید در مدت ۱۸ ماه به پایان برسد.

کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در فرودگاه مهرآباد

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهراباد تهران گفت: امسال با نوسازی سيستم‌های روشنايی باند و نيز احداث پست برق ۲۹ و استفاده از تجهيزات به روز و استاندارد روز دنيا مصرف انرژی سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد ۵۰ درصد کاهش يافته است.

ميرسعيد صفي نيا، مدیرکل فرودگاه با اعلام اين خبر گفت: از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف حامل انرژی در محوطه‌ها و ترمينالهای فرودگاه مهرآباد ۲۰ درصد كاهش يافته است.  

مديركل فرودگاه مهرآباد افزود: اين توفيق با اقداماتی از جمله اصلاح عایقبندی ساختمانها، نصب هواسازهای جدید،  تعویض و بهسازی زیرساختهای فرسوده فنی و مهندسی، استفاده از پروژكتورهای LED ، استفاده از پنلهای LED به جاي چراغهای سقفی، تعویض کنتورهای برق قدیمی و تبدیل آنها به کنتورهای هوشمند برای کاهش خطای اندازه گیری، استفاده از پنجرههای دو جداره، کاهش مصرف سیستمیهای سرمایشی در بعد از ساعات اداری و استفاده از مشاور( پژوهشگاه نیرو) براي ارائه راهکارهای مناسب و به صرفه محقق شده است.

صدور سند تک برگی فرودگاه اهواز

مدير ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از صدور سند تک برگ مالکيت فرودگاه اهواز با مساحت ۲۷۵.۵ هکتار خبر داد.

حسين رفيعی ايران گفت: اين سند تک برگ شامل تمام اراضی فرودگاه اهواز می‌شود که پس از صدور به این شرکت تحویل داده شده است.

وی با بيان اينكه مستندسازی و اقدامات انجام شده براي دريافت اين سند بدون صرف هزينه بوده است، گفت: دريافت اين سند در راستای تحقق قوانين و مقررات مرتبط با مستندسازی اموال دولت، حفظ حقوق بیت المال و اجرای تصميم جلسه سيصد و سی و هفتم كميسيون مستندسازی و تغيير بهره بردار اموال غيرمنقول دستگاههای اجرايی دولت و با تلاش و پيگيری مدیریت ساماندهی عرصه و اماكن فرودگاهی و همکاری اداره کل فرودگاههای استان خوزستان محقق شده است. 

برخورد بدون اغماض با هرگونه گزارش تخلف از دستورالعمل‌های سازمان هواپيمايی کشوری

به دنبال طرح برخی ادعاها درباره ایمنی یکی از شرکت‌های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با هرگونه گزارش تخلف از دستورالعمل‌های سازمان هواپيمايی کشوری بدون اغماض برخورد می‌شود.

به دنبال طرح مسائلی غیرواقع در یکی از رسانه های صبحگاهی، سازمان هواپیمایی کشوری جهت تنویر افکار عمومی نکاتی متذکر می شود:

سازمان هواپیمایی كشوری به صورت مستمر نظارت بر شركت های هواپیمایی را در دستور كار خود دارد و در صورت مشاهده هر نوع مغایرتی در شركت ها با الزامات و استانداردهای این سازمان، تا زمان اصلاح و رفع یافته های پیگیری های لازم در دستور كار قرار می گیرد، در غیر اینصورت با محدودیت هایی از سوی سازمان مواجه خواهند شد. در این راستا شركت هواپیمایی سپهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تحت نظارت و بازرسی های معمول و مستمر این سازمان قرار داشته و از آنجا كه جزء شركت های تازه تاسیس به شمار می آید هم اكنون تحت نظارت های مضاعف جهت اطمینان از كارآمدی ساختارهای حرفه ای قرار دارد.