شناسهٔ خبر: 57321 - سرویس جاده‌ای

مرور هفتگی اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای:

تقدیر از برنامه‌های ابتکاری آخوندی در توسعه حمل‌ونقل کشور/ رسیدن طلب پیمانکاران به رقم ۱۸.۷ هزار میلیارد تومان/ برنامه‌ وزارت راه و شهرسازی در تغییر نگرش‌‌های حوزه حمل‌ونقل

گزارش آخر هفته جزییات ساخت ۳۰ کیلومتر راه جدید در آذربایجان شرقی، بهره‌مندی ۱۰۰ روستا از جاده میانه- میاندوآب، اجرای طرح‌های آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت سفر زائران اربعین حسینی، تمجید و تقدیر از برنامه‌های ابتکاری آخوندی در توسعه حمل‌ونقل در کشور و توسعه ناوگان هوایی، حمل‌ونقل ریلی و احداث آزادراه‌ها و برنامه‌ وزارت راه و شهرسازی در تغییر نگرش‌‌های حوزه حمل‌ونقل از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل در هفته‌ای که گذشته بودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حزوه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

جزییات ساخت ۳۰ کیلومتر راه جدید در آذربایجان شرقی

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان شرقی و در بازدید از شهر جدید هوراند بر لزوم استقرار دوایر راه و شهرسازی و راهداری در این شهرستان تاکید کرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهر هوراند مرکز شهرستان هوراند در جلسه فرمانداری این شهرستان شرکت کرد.

آخوندی در این جلسه در مورد مطالبات مردم شهرستان مبنی بر استقرار اداره راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه اینجا یک شهرستان جدید است استقرار این ادارات باید مراحل اداری را طی کند و به تدریج توسعه یابد.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در هوراند زمینی را تملک کرده که باید بعد از طراحی دوایر مختلف در آن استقرار یابند. (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید)

ارائه گزارش پروژه تدوین مکانیزم‌های پایه‌ای استقرار نظام اطلاعاتی و آماری

جلسه کمیته آمار بخشی وزارت راه و شهرسازی به ریاست مدیرکل دفتر پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برگزار و پروژه تدوین مکانیزم‌های پایه‌ای استقرار نظام اطلاعاتی و آماری، شاخص‌های آماری پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه و شاخص‌های پایش برنامه‌ای و تکمیل متادیتا در داشبرد مدیریتی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی قربانی دبیر این کمیته و مدیرکل دفتر پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان سایر بخش‌های این وزارتخانه و نمایندگان مرکز آمار ایران در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مهدی قربانی مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی این جلسه بنا بر درخواست رئیس مرکز آمار ایران تشکیل با هدف نهایی کردن شاخص‌های آماری مورد نیاز کشور شده است. (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید)

بهره‌برداری از جاده میانه - میاندوآب تا پایان سالجاری/ بهره‌مندی ۱۰۰ روستای استان از جاده میانه- میاندوآب

مدیر کل ساخت و توسعه شبکه راه‌های منطقه شمال غرب کشور از افتتاح جاده میانه - میاندوآب تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: برای افتتاح ۱۰ کیلومتر باقیمانده از این جاده ۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

محمدصادق وجدی‌نیا در جلسه بررسی آخرین وضعیت این جاده در چاراویماق افزود: برای بازگشایی این مسیر ۱۰ کیلومتری حدود ۲۰ دهنه آبروی کوچک و حدود ۲۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی باید انجام شود.

وی افزود: با تکمیل این جاده اهالی بیش از ۱۰۰ روستای اطراف این محور در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد. (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید)

اجرای طرح‌های آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت سفر زائران اربعین حسینی

در راستای مدیریت تقاضای سفر زائران اربعین حسینی و لزوم رفع مسائل و مشكلات تردد زائران در سال گذشته ،بر اجرای طرح‌های آماده‌سازی زیرساخت‌ها در سومین جلسه كمیته حمل‌ونقل و سوخت تأكید شد.

رضا نفیسی مدیركل دفتر حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت و دبیر كمیته حمل و نقل و سوخت ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در جلسات قبلی كمیته حمل‌ونقل و سوخت اربعین حسینی اظهار داشت: طی جلسه‌ای كه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با مدیران استان‌های مرزی برگزار شد، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای معرفی وموضوع تخصیص صددرصدی اعتبارات مورد نیاز استان‌ها در اجرای طرح‌های آماده‌سازی و زیرساختی ابلاغ شد (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید).

برنامه‌های ابتکاری آخوندی سبب توسعه حمل‌ونقل در کشور شد/ تقدیر از توسعه ناوگان هوایی، حمل‌ونقل ریلی و احداث آزادراه‌ها

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تقدیر از وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌های ابتکاری آخوندی سبب توسعه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قلی الله‌قلی‌زاده، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستان‌ها کلیبر، خداآفرین و هوراند، در جلسه فرمانداری شهرستان خداآفرین که با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تجلیل از آخوندی گفت: حتما دولت به افرادی مثل شما افتخار می کند که با ذهن فعال و روشن و برنامه‌های ابتکاری مشغول به کار هستید. برنامه‌های شما که در کمیسیون عمران هم ارائه شده، کارساز و نویدبخش است (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید).

طلب پیمانکاران به رقم ۱۸.۷ هزار میلیارد تومان رسید/ پرداخت بدهی از طریق اسناد خزانه و اوراق تسویه

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان مطالبات پیمانکاران از انجام پروژه‌های مختلف عمرانی و تعهدات وزارت راه وشهرسازی به ۱۸ هزار و

۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

امیر امینی افزود: مطالبات واقعی پیمانکاران حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است، اما با تعهدات قانونی وزارت راه وشهرسازی در این بخش، بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران به ۱۸.۷ هزارمیلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول، برای پرداخت بدهی پیمانکاران این وزارتخانه در تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ مکانیزم هایی در نظر گرفته که انتشار اسناد خزانه و اوراق تسویه بخشی از این مکانیزم است. (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید)

تلاش مدیران کشوری و شهری به منظور جلوگیری از وقوع عارضه خودرو محوری/ تمركزمان روی برنامه افزایش ایمنی راه‌ها است

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «مردم با بررسی پارامترهای انتخاب وسیله نقلیه سفر بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کنند» گفت: هنر مدیران کشوری و شهری انجام برنامه‌ریزی‌های صحیح برای ترغیب مردم به انتخاب حمل‌ونقل عمومی و جلو گیری از وقوع عارضه خودرو محوری است.

مهرداد تقی زاده در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در رادیو گفتگو، ضمن تشریح برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به سؤالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: در ایران از ده‌ها سال قبل تا کنون اتفاقاتی در حمل‌ونقل برون و درون‌شهری اتفاقاتی رخ‌داده است و این اتفاقات دست‌به‌دست هم داده است که حمل‌‌ونقل در کشور به افزایش خودرو محوری دامن زده است. (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید)

راه ابریشم جدید؛ یک کمربند، یک راه و یک ایران

نقش خطوط ریلی، جاده‌ای و بنادر ایران در راه ابریشم جدید با ابتکار کمربند-راه که ۶۵ كشور و بیش از نیمی از جمعیت جهان را در برگرفته و در حدود ۴۰ درصد اقتصاد جهان را شامل می‌شود در مسیرهای پیشنهادی بیش از پیش پر رنگ شده است.

جاده ابریشم یا راه ابریشم، شبکه راه‌های به‌هم‌پیوسته با هدف گسترش روابط بازرگانی بود که شرق، غرب و جنوب آسیا را به شمال آفریقا و شرق اروپا پیوند می‌داد. جاده ابريشم از چين آغاز و پس از عبور از آسياي ميانه، ايران، عراق و تركيه به درياي مديترانه متصل و نهايتا به روم ختم مي گرديد.

اين مسیر تا سده پانزدهم میلادی به ‌مدت ۱۷۰۰ سال، بزرگ‌ترین شبکه بازرگانی دنیا بود و نخستین کسی که نام راه ابریشم را در سال ۱۸۷۷ میلادی، برای این مسیر برگزید، جغرافی‌دان آلمانی به نام «فردیناند ریختوفن» بود. (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید)

راه‌اندازی نرم‌افزار تلفن همراه سالنامه آماری سال ۹۶

در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیرامون دسترسی آسان و لحظه‌ای هموطنان به آمار و اطلاعات سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سال ۹۶، اپلیكیشن تلفن همراه این اطلاعات تهیه و در اختیار عموم علاقه‌مندان و كارشناسان قرار گرفت.

حسین متولی حبیبی مدیركل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت: در حال حاضر نسخه اندروید اپلیكیشن بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نشانی www.rmto.ir در بخش آمار و اطلاعات و ماركت بازار و نسخه IOS آن در ماركت سیبچه قابل دسترسی و بهره‌برداری می‌باشد (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید).

برنامه‌ وزارت راه و شهرسازی در تغییر نگرش‌‌های حوزه حمل‌ونقل/ ایرانیان بالاترین فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی را دارند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «مردم ایران بالاترین فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی را دارند» گفت: هرجا خدمات حمل‌ونقلی مناسب ارائه شده است، ظرفیت این سرویس به حالت اشباع رسیده است.

مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه تغییر نگرش‌های حمل‌ونقل اظهار داشت: نگرش مردم و مدیرا ان در جامعه باید تغییر پیدا کند و اگر نگرش اصلاح نشود بازهم شاهد جاده‌سازی وخودرو محوری خواهیم بود (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید).

برگزاری الکترونیکی مناقصه و مزایده در شرکت ساخت

مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی از الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت وتوسعه خبر داد و گفت: در راستای شفاف سازی امور، دسترسی آسان شرکت کنندگان در سراسر کشور و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ با استفاده از سامانه ستاد الکترونیک دولت، فرایند اجرای مناقصه و مزایده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. (جزئیات خبر را اینجا مشاهده کنید)