شناسهٔ خبر: 59736 - سرویس جاده‌ای

 حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

موفقیت در اجرای تونل دوپوسته برای نخستین بار در كشور/ پیشرفت ۹۱ درصدی منطقه یک و ۲۳.۴ درصدی منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال/ درخواست تأمین اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد ریالی برای بازسازی جاده‌های ۴ استان سیل‌زده

گزارش آخر هفته دعوت دکتر آخوندی برای حضور در طرح شناسایی، توسعه شایستگی‌ها و ارتقاء سرمایه‌های انسانی، برنامه‌ریزی فرامدی و ایجاد هماهنگی در مدهای مختلف حمل‌ونقل ، آمادگی کامل سه پایانه‌های مرزی برای استقبال از زائران اربعین حسینی، خسارت ۲۰۳ میلیاردی به ابنیه فنی استان‌های گیلان و مازندران و تمهیدات راهداری زمستانی سال ۹۷ کشورسایرعناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین و اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

موفقیت در اجرای تونل دوپوسته برای نخستین بار در كشور

 وزیر راه و شهرسازی در آئین اتمام عملیات حفاری بخش شرقی تونل البرز اعلام كرد: پس از پایان عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال و بهره‌برداری از آن ملت ایران شاهد خواهند بود كه اثر مهندسی فوق‌العاده‌ای خلق شده كه می‌توان به مهندسی ایران بالید.
عباس آخوندی در آئین اتمام عملیات حفاری بخش شرقی تونل البرز ضمن عرض خداقوت به تمامی دست‌اندركاران آزادراه تهران- شمال این موفیقت بزرگ مهندسی را به ملت ایران تبریك گفت.وی اظهار داشت: این پروژه (آزادراه تهران- شمال) بزرگترین پروژه مهندسی ایران محسوب می‌شود كه در طول تاریخ مهندسی ایران بی‌سایقه است.
وی افزود: پس از پایان عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال و بهره‌برداری از آن ملت ایران شاهد خواهند بود كه اثر مهندسی فوق‌العاده‌ای خلق شده كه می‌توان به مهندسی ایران بالید.

دعوت دکتر آخوندی برای حضور در طرح شناسایی، توسعه شایستگی‌ها و ارتقاء سرمایه‌های انسانی

وزير راه و شهرسازی طی حكمی از تمامی كاركنان اين وزارتخانه دعوت كرد تا ضمن حضور در طرح شناسایی، توسعه شایستگی‌ها و ارتقاء سرمایه‌های انسانی خود را برای ساختن میراث ارزشمند مدیریتی آینده وزارت راه و شهرسازی آماده كنند.
عباس آخوندی وزير راه و شهرسازی طي ارسال حكمي از تمامی كاركنان اين وزارتخانه دعوت كرد تا ضمن حضور در طرح شناسایی، توسعه شایستگی‌ها و ارتقاء سرمایه‌های انسانی خود را برای ساختن میراث ارزشمند مدیریتی آینده وزارت راه و شهرسازی آماده كنند.

پیشرفت ۹۱ درصدی منطقه یک و ۲۳.۴ درصدی منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ایران،از اتمام عملیات لاینینگ بخش شرقی تونل البرز واقع در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال خرداد و گفت آزادراه تهران شمال در ۳.۵ سال گذشته ماهانه ۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .خیرالله خادمی در آیین اتمام عملیات کاری بخش شهری تونل البرز وافع در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: امروز در تاریخ راه سازی ایران یک روز بیاد ماندنی خواهد بود.
وی افزود: این پروژه از نظر احجام و ابعاد مختلف همچنین از نظر نوع کار فنی منحصر به فرد است، ساختگاه محل احداث ( دهلیز تنگ) یک پروژه منحصر به فرد است.

درخواست تأمین اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد ریالی برای بازسازی جاده‌های ۴ استان سیل‌زده

 معاون وزیر راه و شهرسازی: طی نامه‌ای از رییس سازمان برنامه و بودجه كشور، خواستار تأمین اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد ریالی جهت بازسازی نقاط تخریب شده در سیل اخیر در استانهای گیلان، مازندران، خراسان‌شمالی و گلستان شد.
عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی نامه‌ای از معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه كشور، خواستار تأمین اعتبار جهت بازسازی نقاط تخریب شده در سیل اخیر در استانهای گیلان، مازندران، خراسان‌شمالی و گلستان شد.

برنامه‌ریزی فرامدی و ایجاد هماهنگی در مدهای مختلف حمل‌ونقل

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت تاسیس معاونت حمل‌ونقل در وزارتخانه گفت: برنامه‌ریزی فرامدی و ایجاد هماهنگی در مدهای مختلف حمل‌ونقل از جمله وظایف معاونت حمل‌ونقل است.مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم دومین سالگرد تاسیس معاونت حمل و نقل در این وزارتخانه، با تشریح حیطه وظایف این معاونت گفت: تبیین نحوه ارتباط مدهای مختلف حمل‌ونقلی و تهیه نقشه‌ای برای عملکرد صحیح و فرامدی نظام حمل‌ونقل از جمله وظایف این معاونت است.
وی آزادراه تهران شمال را برای تشریح حوزه اختیارات این معاونت مثال زد و افزود: در این پروژه کار بسیار بزرگی انجام شده و پروژه ارزشمندی است. اما این پروژه آثاری خواهد داشت. به محض راه اندازی  معضل ترافیکی برای شهرهای شمالی پیش خواهد آمد. همچنین ترافیک در بزرگراه همت نیز در ایام پیک سفر افزایش پیدا خواهد کرد.

خسارت ۲۰۳ میلیاردی به ابنیه فنی استان‌های گیلان و مازندران

 مدیركل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در وقوع سيل اخير در روزهاي گذشته در استانهاي گيلان و مازندران به ترتيب ۷۲ ميليارد تومان و ۱۳۱ ميليارد تومان به ابنيه فني و جسم جاده خسارت وارده شده است.
شعبانعلی خاوری مدیركل دفتر نگهداری ابنیه فنی این سازمان گفت:  در وقوع سيل اخير در روزهاي گذشته در استانهاي گيلان و مازندران به ترتيب ۷۲ ميليارد تومان و ۱۳۱ ميليارد تومان به ابنيه فني و جسم جاده خسارت وارده شده است. وی افزود: تغییرات جوی و آب و هوایی، پدیده‌ای كه در چند سال اخیر در كشور در حال اتفاق است به گونه‌ای كه با شدت بارش در یك مدت بسیار كم روبرو هستیم در حالی كه در گذشته به این شكل بارش صورت نمی‌گرفت و این امر در بروز حوادثی چون سیل به‌ویژه در استان‌های شمالی كشور مؤثر واقع شده و خسارات قابل توجهی به ابنیه فنی وارد شده است.

آمادگی کامل سه پایانه‌های مرزی برای استقبال از زائران اربعین حسینی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آمادگی کامل سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: نرخ بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین نیز از سوی صنف اعلام خواهد شد.رضا نفیسی با اشاره به آماده سازی پایانه‌های مرزی غرب کشور برای سفرهای زیارتی اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: ورود و خروج زائران اربعین حسینی سال ۹۷ از سه پایانه مهران، شلمچه و چذابه انجام می‌شود و طبق تصمیمات، امسال از مرز خسروی استفاده نخواهد شد.
وی افزود: اقدامات عمرانی و محوطه سازی پایانه‌های مرزی شلمچه و جذابه از پیشرفت و آمادگی بالایی برخوردار هستند و تا پیش از زمان جابجایی زائران مراسم اربعین حسینی (ع) اقدامات تعمیر و نگهداری نیز به پایان خواهد رسید.

تمهیدات راهداری زمستانی سال ۹۷ کشور

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری گفت: امسال تعداد ۱۴ هزار راهدار، ۶۴۰ راهدارخانه، ۲۱۰۰ اکیپ راهداری به همراه ۹۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات تجهیز و آماده عملیات راهداری زمستانی هستند.
داریوش نصر با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص عملیات راهداری زمستانی سال ۱۳۹۷ در بخش تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات اظهار داشت: از دو ماه قبل بر اساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با تأمین اعتبار و تخصیص آن بین استان‌ها اقدام به خرید شن و نمک به میزان لازم، بازسازی و اورهال کردن ماشین‌آلات شد.