شناسهٔ خبر: 60896 - سرویس جاده‌ای

:حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

سه اصل استراتژی‌های حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران/ لزوم توجه به جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی/ حضور شبانه‌روزی گشت‌های راهداری در محورهای تردد زائران مشهد مقدس

کامیون جزئیات عملیات اجرایی آزادراه ارومیه-تبریز، حدود 52 درصد از پروژه هاي راه روستايي فعال هستند، آمادگی كلیه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای برای ارائه خدمات به زوار اربعین، تکذیب گران‌فروشی بلیت برگشت زائران اربعین از مرز مهران، آمادگی ۵۰۰۰ ناوگان اتوبوس برای جابه‌جايی زائران مشهد مقدس و حضور شبانه‌روزی گشت‌های راهداری در محورهای تردد زائران مشهد مقدس سایر عناوین مهم خبری حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته است.

سه اصل استراتژی‌های حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران

رئیس شورایعالی هماهنگی ترابری کشور گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران توسعه حمل‌ونقل ترکیبی، گسترش سهم حمل‌‌ونقل ریلی، نوسازی و کارآمد سازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای برای دستیابی به سهم بزرگ‌تری از بازار بین‌المللی با هدف شکوفایی اقتصاد حمل‌ونقل با محوریت مردم و بخش خصوصی است؛ که در این مسیر دولت فقط سیاست‌گذار، هموار کننده مسیر و هماهنگ کننده است.

وی افزود: در راستای توسعه ترانزیت و افزایش سهم ناوگان ایرانی در بازار‌های جهانی باید از شرکت‌های مقتدر با قابلیت تحقق برنامه‌ها، حمایت و برای آن‌ها رایزنی‌های لازم صورت بگیرد.

لزوم توجه به جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی

محمد اسلامی با حضور در کارگاه قطعه ۴ آزادراه ارومیه تبریز ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه به دلیل زنده نگاه داشتن کارگاه به استماع گزارش ارایه شده از سوی پیمانکار پرداخت و به طور کامل در جریان جزییات آن قرار گرفت.

وزیر راه شهرسازی بر لزوم توجه بر جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی فضاهای مانند مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استراحت‌گاه‌ها و پاركینگ‌ها در آزادراه‌ها باعث جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری می‌شود.

جزئیات عملیات اجرایی آزادراه ارومیه-تبریز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با بیان اینکه قطعات یک و دو آزادراه ارومیه- تبریز هم اکنون در دست بهره‌برداری قرار دارد، گفت: برای تکمیل قطعه سه به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امیدواریم قطعه چهار تا پایان سالجاری به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص قطعات ۵، ۶ و ۷ در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم تا عملیات اجرایی را در اسرع وقت آغاز شود.

آمادگی كلیه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای برای ارائه خدمات به زوار اربعین

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ضمن بیان این خبر اظهار داشت : از تمام توان ۱۲ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جا‌به‌جایی این تعداد زوار استفاده‌شده است و طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از  ۶۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای مهران ، شلمچه و چذابه وارد كشور شده‌اند كه از این  تعداد، ۲۴۰ هزار نفر در قالب ۷ هزار سرویس توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر جابه‌جاشده‌اند. 

مهندس حسن‌نیا ضمن تشكر از رانندگان تلاشگر و شركت‌های حمل‌ونقل عمومی در جا‌به‌جایی این تعداد مسافر اظهار داشت : از اول ماه صفرتا کنون درمجموع تعداد زائران ورودی و خروجی از مرز مهران ۶۱ درصد، مرز شلمچه ۲۷ درصد و مرز چذابه ۱۲ درصد  بوده است.

ادامه خدمت‌رسانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا بازگشت آخرین زائر اربعین

مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دبير كميته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعين با تأکید بر اینکه تا آخرین زائر اربعین به میهن بازگردد این سازمان در پایانه‌های مرزی و پایانه‌های مسافری مستقر در مرزهای سه‌گانه به خدمت‌رسانی خود ادامه خواهد داد گفت:طبق آمار تجمیعی از مرزهای کشور به نظر می‌آید که ۹۰ درصد از زائران اربعین به میهن اسلامی بازگشته‌اند.

وی بابیان اینکه وضعیت در مرزهای کشور به وضعیت عادی بازگشته است تصریح کرد:تمهیدات ویژه‌ای برای چند روز آینده در پایانه برکت دیده‌شده و این پایانه همراه با دیگر پایانه های مسافری مستقر در مرزهای استان خوزستان و ایلام کماکان مثل روزهای قبل به زائران خدمت‌رسانی می کنند تا درزمینهٔ جابه‌جایی زوار  اختلالی به وجود نیاید.

تکذیب گران‌فروشی بلیت برگشت زائران اربعین از مرز مهران 

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری با تکذیب افزایش قیمت و گران‌فروشی بلیت برگشت زائران اربعین در پایانه برکت مرز مهران گفت: بلیت برگشت به تهران در بازه نرخی ۷۰ الی۱۵۰ هزار تومان به زائران اباعبدالله(ع) در پایانه برکت ارائه داده می‌شود.

وی بابیان اینکه نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه برکت در حال نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری است افزود: تمام نهادهای نظارتی و تعزیراتی در پایانه مهران حضور دارند و مسافران می‌توانند گزارش‌های گران‌فروشی را به نمایندگان تعزیرات و یا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه مهران اطلاع دهند.

آمادگی ۵۰۰۰ ناوگان اتوبوس برای جابه‌جايی زائران مشهد مقدس در ايام پايانی ماه صفر

مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ا ی اظهار کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته با اتحاديه شركت‌های حمل و نقل مسافربری از روز چهارشنبه ۱۶ آبان ماه لغايت شنبه ۱۹ آبان ماه، صدور صورت وضعيت برخط توسط كليه شركت‌هاي مسافربري استان خراسان‌رضوي به تمام مقاصد در سراسر كشور بدون لحاظ نمودن شرايط شبكه سير و بدون محدوديت امكان‌پذير است.

حاجی اسماعیلی گفت: بالغ بر ۵۰۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوس حمل و نقل عمومی جاده‌ای به منظور جابه‌جايی زائران و هيأت‌های مذهبی از سراسر كشور براي شركت در مراسم سوگواری ايام پايانی ماه صفر به مشهد مقدس تأمين شد و ۴۰ هزار راننده و كمك راننده آماده جابه‌جايی زائران به مقاصد شهرهای مختلف هستند.

حدود 52 درصد از پروژه هاي راه روستايي فعال هستند

مدیر کل ساخت و توسعه راه‌های روستایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: ۲۰۸ هزار کیلومتر در سطح کشور راه روستایی وجود دارد که از این میزان راه روستایی ۱۰۴ هزار کیلومتر آسفالت شده است.

حسن فدایی" در سفر به شهرستان اسدآباد در حاشیه بازدید از پروژه های راه روستایی این شهرستان اظهار کرد: راه های روستایی کشور دارای مشکلات بسیاری بوده و در رابطه با راه های روستایی بر اساس جمعیتی و برخورداری روستایی در کشور ساختار تعریف شده و به بحث کیلومتر توجهی نشده است.

حضور شبانه‌روزی گشت‌های راهداری در محورهای تردد زائران مشهد مقدس

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: گشت راهداری متشكل از نيروهای تلاشگر راهداری، مجهز به دستگاه‌ها و ماشين‌‌آلات سبك و سنگين راهداری در محورهای مواصلاتی منتهی به مشهد مقدس، آماده ارايه خدمات به زائران ثامن‌الحج هستند.

حيدر مطاعی، معاون راهداری اين سازمان گفت: براساس گزارش وضعيت برخط گشت‌های راهداری، امروز دوشنبه ۱۴ آبان ماه در جاده‌ها و محورهای منتهی به مشهد مقدس، ۳۳۳ گشت راهداری متشكل از ۷۹۰ نفر از پرسنل راهداری مستقر بوده و در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. تعداد ماشين‌آلات درگير در اجراي اين طرح نیز ۳۲۹ دستگاه هستند.