شناسهٔ خبر: 60695 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

حدود 52 درصد از پروژه هاي راه روستايي فعال هستند

بازدید مدیر کل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: ۲۰۸ هزار کیلومتر در سطح کشور راه روستایی وجود دارد که از این میزان راه روستایی ۱۰۴ هزار کیلومتر آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان" حسن فدایی" در سفر به شهرستان اسدآباد در حاشیه بازدید از پروژه های راه روستایی این شهرستان اظهار کرد: راه های روستایی کشور دارای مشکلات بسیاری بوده و در رابطه با راه های روستایی بر اساس جمعیتی و برخورداری روستایی در کشور ساختار تعریف شده و به بحث کیلومتر توجهی نشده است.

وی اضافه کرد: از ۱۴ هزار پروژه راه روستایی سطح کشور تنها ۵۰ تا ۵۲ درصد پروژه ها فعال است.

فدایی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ هزار و ۸۷ کیلومتر راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیاز به آسفالت دارند، ادامه داد:از این میزان ۲۷ هزار کیلومتر راه شوسه بوده و برای آن نیاز به اعتبار داریم.

وی با تاکید بر اینکه بحث توجه به کیلومتر در راه های روستایی را  پیگیر هستیم، تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد ۲۷۰ کیلومتر راه آسفالته و ۷۳ کیلومتر راه شوسه و خاکی وجود دارد که باید این راه ها بهسازی شوند.

فدایی تصریح کرد: بحث جابجایی اعتبار در کمیسیون برنامه بودجه ، مصوب و چاپ شده و به زودی در صحن مجلس نیز مطرح می شود که در صورت مصوب شدن نوید خوبی برای مسئولان کشور و پیمانکاران راه روستایی خواهد بود که بتوان مطالبات آنان را پرداخت کرده و با جابجایی ۷۰۰ میلیارد تومان در بند "ه"پروژه های در دست اجرا فعال شوند.

گفتنی است مهندس فدایی در سفر خود به شهرستان اسدآباد از وضعیت راه های روستایی قراکند، قمشانه، سیاه گله به سوتپه،چشمه علی به نادرآباد و حیدرآباد، چهار چشمه به سر سه گاز و گدار پهن به آفریانج بازدید کرد./

نظر شما