شناسهٔ خبر: 68190 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسکن و ساختمان:

در صنعت ساختمان نیازی به خارج از کشور وجود ندارد/طرح جامع مسکن ملاک‌عمل در سیاست‌های اقتصادی است

مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این که با تحریم‌های اخیر مشکلی در حوزه صنعت ساختمان نداریم، گفت‌: ما وابستگی به خارج از کشور در صنعت ساختمان نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح ملی مسکن، گفت: صنعت ساختمان با وجود ۱۳۰ صنعت وابسته، نقش مهمی در حوزه صنعت و خدمات دارد اما هیچ وابستگی به خارج از کشور در صنعت ساختمان نداریم. بنابراین تحریم‌ها اثری بر این صنعت نداشته است.

وی ارائه تسهیلات بانکی را از راهکارهای به حرکت درآوردن چرخ صنعت ساختمان دانست و گفت: در سیاست‌های اقتصادی طرح جامع مسکن ملاک‌عمل خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از وجود طرح‌هایی برای فروش اقساطی مسکن خبر داد.

حسینی اظهار کرد: بخش خصوصی در این طرح مورد توجه قرار خواهد گرفت و اختیارات به استانداران تفویض می‌شود تا با سازندگان خوشنام همکاری کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس در تشریح طرح ملی مسکن، ضمن تاکید بر تکمیل مسکن های مهر باقیمانده هم زمان با عملیاتی شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن، گفت: با تدابیری که ریاست بانک مرکزی دارد باید بتوانیم حجم منابع مالی را برای ساخت و ساز که در سال ۹۷، ۱۰۰ هزار میلیاردتومان بوده و بانک ها به حوزه مسکن و ساختمان تخصیص دادند، درسال جاری، افزایش دهیم. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)