شناسهٔ خبر: 81796 - سرویس مسکن و شهرسازی

شهردار تهران:

تلاش برای بازگشایی بوستان ارتش در هفته دفاع مقدس/ ۱۰۰۰۰۰ مترمربع ساختمان تاریخی پادگان ۰۶ حفظ و مرمت می‌شود

 آیین آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش شهردار تهران انتقال پادگان ۰۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران را مرهون تلاش‌های دستگاه‌های مختلف از جمله شورای‌عالی شهرسازی و معماری خواند و از تلاش برای بازگشایی بوستان ارتش در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی، شهردار تهران روز شنبه ۱۷ خردادماه در آیین آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش، این بوستان را باقی‌مانده باغ "سلطنت‌آباد" و از قدیمی‌ترین برگ‌های شناسنامه ارتش خواند و گفت: پادگان ۰۶ از باارزش‌ترین پادگان‌های کشور به لحاظ وسعت و موقعیت به شمار می‌رود که انتقال آن سرانجام با تلاش‌های مجموعه‌های مختلف از جمله شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران میسر شد.

او با اشاره به انتقال پادگان‌های ۰۷ خرم‌آباد و ارومیه، پادگان ۰۶ را از دیگر پادگان‌هایی برشمرد که در دوره کنونی و با تلاش شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به خارج از شهرها منتقل می‌شود. 

 

همچنین بخوانید:

 

شهردار تهران، همچنین از تلاش برای حفظ و مرمت حدود ۱۰۰ هزار مترمربع از ساختمان‌های قدیمی و تاریخی بوستان ارتش به منظور پرهیز از احداث فضاهای جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا از خلاقیت نیروهای جوان استفاده خواهد شد.

او سیاست شهرداری تهران در احداث این بوستان را پرهیز از بارگذاری‌های سنگین و تکیه بر اقتصاد مبتنی بر فرهنگ خواند و ابراز امیدواری کرد این بوستان در هفته دفاع مقدس آماده بهره‌برداری شود.