شناسهٔ خبر: 81797 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات احداث بوستان ارتش:

انتقال پادگان ۰۶ اتفاق نیست؛ یک جریان است/ اگر نگاه گذشته حاکم بود انتقال انجام نمی‌شد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه انتقال پادگان ۰۶ یک اتفاق نیست، آن را جریانی خواند که در سایر شهرهای کشور نیز دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز شنبه ۱۷ خردادماه در آیین آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش، این اقدام بزرگ را مرهون عنایت و نگاه ژرف و بلند رهبر انقلاب اسلامی دانست و گفت: این رویه و طرز تفکر، می‌تواند ما را در ادامه مسیر یاری کند.

او ایجاد روحیه تعاملی بین شورای شهر، شهرداری تهران و شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را نکته قابل‌توجه در این پروژه دانست و افزود: این نگاه باعث شد تا پس از یک وقفه ۱۰ ساله، انتقال پادگان ۰۶ در مسیر تعیین‌تکلیف قرار گیرد.

اسلامی با بیان اینکه اگر نگاه‌های گذشته و سختی بر مذاکرات حاکم بود ما قطعاً نمی توانستیم به جمع‌بندی برسیم، عنوان کرد: به موجب قانون، ارتش باید سهمی از این انتقال داشته باشد و بخشی نیز در اختیار شهرداری قرار گرفته است که می‌تواند خدمات بزرگی را به شهر و شهروندان ارائه کند.

او ادامه داد: در سرمایه‌گذاری این پروژه نیز بحث ۳۰ به ۷۰ اتفاق افتاده و ساخت‌و‌ساز در بخشی که ارتش مالک آن است با حداقل سطح اشغال انجام خواهد شد. این اتفاق می‌تواند ضمن ایجاد مجرایی تنفسی در کنار بوستان، یک محیط مسکونی و خدماتی را نیز در مجاورت آن ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این انتقال را به‌عنوان الگویی موفق در سایر شهرهای کشور برای خروج پادگان‌ها از شهرها اجرا خواهیم کرد تا بدین‌وسیله فضاهای عمومی را به‌گونه‌ای توسعه دهیم تا با کیفیت موثر و ماندگار به بهبود کیفیت زندگی شهری بینجامد.

او با تاکید بر نقش کمیته‌های ماده پنج در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: حاکم‌شدن نگاه برد-برد بر اساس نیاز جامعه، کمک کرد تا بتوانیم این مدل توافق را در شورای‌عالی شهرسازی برای اولین‌بار به تصویب برسانیم. انتقال پادگان ۰۶ در این دوره به شورای‌عالی شهرسازی و معماری آمد که سرانجام ما را به این توافق نائل کرد.

 اسلامی با تکذیب ساخت و ساز ۱۰۶ میلیون‌مترمربعی در پادگان ۰۶ ابراز امیدواری کرد، ارتش بتواند، ساخت و ساز را در بخش مربوط به خود در قالب یک پروِژه منسجم و زمان‌بندی‌ شده به اجرا درآورد.