شناسهٔ خبر: 83571 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

جایگاه ویژه مهارت‌آموزی در ثروت‌آفرینی/ تحول و پیشرفت ماندگار، مستلزم تلاش مضاعف در تولید علم/ نقش بارز مهارت‌آموزی در پایدارسازی مشاغل حوزه حمل‌ونقل

امضای سه تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های «راه و شهرسازی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه ویژه مهارت‌آموزی در ثروت‌آفرینی، تحول و پیشرفته ماندگار را مستلزم تلاش مضاعف در تولید علم دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان وزارتخانه‌های «راه و شهرسازی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» روز شنبه، چهارم مردادماه با حضور وزیران و جمعی از مسوولان این دو وزارتخانه برگزار شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته مهارت، تحرک در تولید علم و فناوری و فعال کردن فرایند تبدیل علم و دانش به مهارت را از آثار تحولی در کشور خواند و بر ضرورت تعالی مهارت در کشور تاکید کرد.

او تحول و پیشرفت ماندگار را، مستلزم تحرک و تلاش مضاعف در تولید علم و دانش خواند و افزود: در فرآیند تبدیل علم و دانش به فن‌آوری و فن‌آوری به ثروت، آموزش‌های مهارتی جایگاه ویژه‌ای دارد که باید برای نیل به آن، برنامه‌ریزی مدونی وجود داشته باشد.

 

  • همچنین بخوانید:


توسعه همکاری‌های وزارتخانه‌های «راه و شهرسازی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» با رویکرد مهارت‌افزایی 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: حل چالش بیکاری از مسیر توسعه مهارت‌‌های فنی و حرفه‌ای می‌گذرد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: ایجاد مشاغل جدید با استفاده از ظرفیت‌ آموزش فنی و حرفه‌ای

 

او با اشاره به اینکه سهم آموزش‌های مهارتی در زندگی مردم و جامعه، باید قابل‌توجه باشد، عنوان کرد: ایمان داریم با اهتمام برای تحقق مهارت‌آموزی در عرصه‌های مختلف از جمله مشاغل مرتبط با وزارت راه و شهرسازی، می‌توانیم مشاغل را پایدار و فرهنگ مهارت‌آموزی را نهادینه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با تفاهم‌نامه‌هایی که امروز منعقد شد، به‌دنبال توانمندسازی و مهارت‌آموزی در حوزه های بازآفرینی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و بنادر و دریانوردی هستیم، صنعت ساخت و ساز را نیز نیازمند مهارت آموزی خواند و با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی در این حوزه به صورت سنتی دنبال شده است، بر ضرورت مدون کردن مهارت‌های گسترده این حوزه تاکید کرد.

او گفت: نهادینه کردن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل دریایی و جاده‌ای، سهم قابل‌ملاحظه‌ای در پایدارسازی مشاغل و توسعه کارآفرینی خواهد داشت.