شناسهٔ خبر: 85422 - سرویس هوایی

اهم اخبار هوانوردی در هفته‌ای که گذشت

بازگشت پروازهای فرودگاه چابهار به روال گذشته/ کاهش نرخ بلیت پرواز ترکیه به ۴ و نیم میلیون تومان/ اورهال هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ به همت مهندسان ایرانی

هواپیما مهم‌ترین اخبار هوانوردی کشور در هفته‌ای که گذشت؛ بازگشت پروازهای فرودگاه چابهار به روال گذشته، کاهش نرخ بلیت پرواز ترکیه به ۴ و نیم میلیون تومان و اورهال هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ به همت مهندسان ایرانی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هوانوردی کشور طی یک هفته‌ گذشته شامل موارد زیر است:

- بازگشت پروازهای فرودگاه چابهار به روال گذشته/ مشکلات فنی فرودگاه برطرف می شوند 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پی تعطیلی پروازهای مسافربری فرودگاه چابهار – بندرکنارک، از این فرودگاه بازدید میدانی کرد و پس از رایزنی با مسئولان مربوطه، اعلام کرد که فرودگاه چابهار از ۲۶ شهریور به صورت موقت بازگشایی می‌شود.

- بازگشت هواپیمای ایرباس A۳۲۰ به تهران/ پرواز مسافران به مقصد کرمانشاه با هواپیمای جایگزین انجام می‌شود 

هواپیمای ایرباس A۳۲۰شرکت هواپیمایی معراج در مسیر تهران به کرمانشاه با ۱۳۰ مسافر به علت نقص فنی به تهران بازگشت. پرواز مسافران به مقصد کرمانشاه با هواپیمای جایگزین انجام خواهد شد.

- کاهش نرخ بلیت پرواز ترکیه به ۴ و نیم میلیون تومان/ آمادگی ایرلاین‌های ایرانی برای پرواز به ترکیه 

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور با اشاره به آمادگی ایرلاین‌های ایرانی برای برقراری پروازهای مجدد به ترکیه، اظهار کرد: اکنون نرخ بلیت‌ هواپیماجهت سفر به ترکیه کاهش پیدا کرده و نرخ آن حدود ۴ و نیم میلیون تومان است.

- احداث نخستین آشیانه پرواز فوق سبک در بوشهر/ امکان راه‌اندازی ایر تاکسی هوایی با پشتیبانی بخش خصوصی 

مديرکل فرودگاه‌های استان بوشهر از احداث نخستین آشیانه پرواز فوق سبک در فرودگاه بوشهر خبر داد و اظهار کرد که در صورت پشتیبانی بخش خصوصی، امکان راه‌اندازی ایر تاکسی هوایی در این فرودگاه وجود دارد.

- برقراری مجدد پروازهای "هما" به استانبول

مجوز برقراری مجدد پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شهر استانبول ترکیه صادر شد.

- برقراری مسير پروازی جديد و بهره برداری از ترمينال فرودگاه لامرد در هفته دفاع مقدس/ لامرد به دبی متصل می‌شود 

مدير فرودگاه لامرد از آغاز بهره برداری رسمی ترمينال جديد اين فرودگاه در اول مهر ماه همزمان با دومين روز هفته دفاع مقدس خبر داد.

- اورهال هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ به همت مهندسان ایرانی/ ساخت قطعات هواپیما در کارگاه‌های کشور 

مدیر آشیانه شماره یک شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از پایان تعمیرات اساسی (اورهال) هواپیمای باری ۷۴۷ به همت مهندسان ایرانی خبر داد.

- دومین شهر فرودگاهی کشور در اصفهان احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ساخت دومین شهرک فرودگاهی کشور در جوار فرودگاه شهید بهشتی، تصویب احداث ۱۶۲ کیلومتر قطار حومه‌ای و ایجاد اولین شیمی پارک تخصصی تبدیلات گازی در این استان خبر داد.

-از سرگیری پروازهای هفتگی"هما" به فرودگاه فرانکفورت از ۱۲ مهر

پس از وقفه چند ماهه، پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به فرودگاه فرانکفورت از ۱۲ مهرماه سال جاری آغاز می‌شود.