شناسهٔ خبر: 86047 - سرویس وزارتی

به منظور گسترش همکاری های دو جانبه انجام شد

برگزاری کمیته پیگیری توافقات بیستمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان

برگزاری کمیته پیگیری توافقات بیستمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران وپاکستان كميته پيگيري تفاهمات بيستمين اجلاس كميسيون جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، كميته پيگيري تفاهمات بيستمين اجلاس كميسيون جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به ریاست شهرام آدم نژاد، معاون محترم حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ایران و جناب آقاي اعزاز اي.دار معاون وزارت امور اقتصادي پاكستان در مورخ ۲۳ مهر  برگزار شد.

در مذاکرات نشست‌های کارشناسی اين کمیته پیگیری، دو طرف با تمرکز بر همکاری‌های فی‌مابین که در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی تفاهم شده بود، در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله تجاری، مالي و بانكي، گمرکی، انرژی، نفت و گاز، سرمایه‌گذاری و حمل و نقل مشکلات موجود با هدف رفع مانع و عملیاتی شدن آن‌ها و اتخاذ راهکارهای بهینه برای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین را مورد بررسی قرار دادند.

ببینید: برگزاری کمیته پیگیری توافقات بیستمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان

تشکیل کمیته‌های دوجانبه فنی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گمرکی، مسائل مرزی، اتاق‌های بازرگانی، کمیته مشترک سرمایه‌گذاری و حمل و نقل ریلی تا یک ماه آینده و نیز امضای اسناد پیشنهادی در بخش‌های مذکور و برگزاری بیست و یکمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی طی سه ماه آتی از تفاهمات مهم این نشست است.